Tips på leksaker
Vi har två 16 veckors-katter hemma nu och det enda de leker med är en liten fjädergrej på en pinne som vi har köpt. Annars blir det plastbitar eller påsar de kan hitta!
Vi har även köpt bollar som rullar på golvet och låter men det verkar inte intressant.
Jag undrar därför om någon har tips på några roliga leksaker att köpa till kissarna?

Många gånger är det de enkla sakerna som roar dem mest. Min husiskille älskar tex de "förslutare" som finns på brödpåsar, och andra plastpåsar. Sen gillar han allt vad kartonger heter. Både att krypa igenom, om man klipper dem med 2 öppningar så det går att krypa igenom. Sen även kartonger att gömma sig i. Papperskulor, snören, en frusen räka kan vara kul att leka med innan de äter upp den.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se
Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Testa typ rulla en boll av papper. Eller en bit kartong. Mina katter älskar att leka med kartongbitar från mjölkpaket.
Leksaksmöss brukar vara populärt här hemma i alla fall.
Ska prova dessa grejer så får vi se om det är något att ha ;) Tack för tipsen!
Kong Wubba är nog den leksak som här hemma har varit värd alla pengar, för katterna älskar den! Det finns antingen på pinne eller utan och vi har båda, men jag rekommenderar den utan pinne till dina så då kan de leka själva och om du har en så kan det bli en tävling vem som får leka med den. Vi har köpt två till för det är kö här hemma.

Nu blev jag nyfiken, vad är Kong Wubba. Sökte på det och är det den här? http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=17162&prodid=5599&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D17162
#5 Precis, det är den där 
#4 Aldrig hört talas om innan och hur används den egentligen?!
Denna finns även till hundar och då är den runda delen en pipdel. För katter så är det en bjällra i den runda delen och man kan väl säga att den är som en omgjord hundleksak. Då den är "dränkt" i kattmynta kommer katten nog åla sig och krama den, men annars är apport roligt för katterna om de inte väljer som en av mina katter att bara ligga och krama den sedan få tog ryck och springa och jaga den som att det skulle vara typ en levande råtta eller liknande.
Vet inte riktigt mer vad jag ska säga om den
. Den och katten talar för sig själva när de leker med varandra.
Och lite OT så kan jag säga att Kong Wubba för hund livade upp en hund som alltid ratar alla leksaker, från en gammal soffpotatis till en livlig valp. Kan bara säga positivt om Kong Wubba. 
Alla mina katter älskar att leka med sugrör! Annars är kartonger och papperspåsar (glöm inte dra av handtagen) populärt. Hårband och leksaksmöss med kattmynta funkar också alltid. Men inget slår sugrören 
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

sugrör och en trasmatta kan mina leka länge med! och dammvippan! en sån syntetisk regnbågefärgad. och påsförslutare, såna i plast med ståltråd. och buntband. skräp får en sväng på golvet innan det hamnar i soppåsen, de tröttnar snabbt :-) pälsmöss om det är riktig päls. och det mesta med en pingla som sitter i ett gummiband på en pinne, om någon rycker i andra änden