Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1083 ggr
modeer
0

Hjälp & Råd

Eftersom det inte är tillåtet att annonsera här vill jag be er alla om hjälp och råd i den AKUTA situation som vi fått pga av mycket försvårad astma/allergi

Vi söker nu tips och råd om var vi kan få hjälp att hitta varaktiga hem till 4 stycken kattungar/ungkatter

Vi har vid flera tillfällen annonserat ut katterna och visst intresse har visats men ingen har uppfyllt de krav och önskemål som vi, inte helt orimligt ställer på de nya ägarna.

Vi har annons inne på djurannonser.ifokus & djurhem.ifokus. Är det någon som har något mer förslag?

För oss har det alltid varit viktigt att katterna kommer till hem som kan och har kattvana, som inte ser katterna som husdjur utan som familjemedlemmar och som förstår att en katt trots allt kan bli 20 år gammal.

Nu har läget dessvärre blivit så AKUT att vi måste be om all hjälp som vi kan få.

Mer information och bilder finns i vår profil. Alla tips är bra tips.

Imasy
0

Har du testat med Blocket eller Eniro? Testa även en annons i er lokaltidning.

Vet inte vart du bor, men många katthem brukar även ha på sin hemsida, en sida för privatpersoner där man kan lägga ut sina egna annonser.

Josefa
0

Kastrera kissarna. När kattungarna inte längre är "söta 12-veckors-kattungar" är det en annan kategori av människor som vill ha dem. Bra att locka med att de redan är kastrerade, så de slipper tänka på kastrering det första de gör när kissen kommer hem. Eftersom priset då höjs på kattungarna är nya intressenterna mer seriösa också.

Dragula
0

Jag vill inte vara den, men att se djur som familjemedlemmar innebär oftast att djuren inte får den stimulans de behöver, man måste se att en katt är en katt och att en hund är en hund för att kunna ge dem den stimulans de kräver.

oh-la
0

#3, det tror jag är ganska individuellt. i vår familj innebär "att anse djuren som familjemedlemmar" att katterna har samma rättigheter som oss, rätt till rätt mat, rätt till vård, rätt kärlek och rätt att alltid tas hänsyn till. det innebär inte per automatik att vi inte ser dem som katter, och att de behöver det katter behöver, stimulans, promenader ute, klättermöjligheter, klösmöjligheter, möjlighet att jaga, möjlighet att dricka vatten på många olika ställen, och har met inte bara i köket, ren låda med mycket sand och leksaker samt "lektid" med oss. att se ett djur som en familjemedlem, i mina ögon, innebär att djuret får samma respekt som sina människor, att de har samma rättigheter, samt att de ses som de individer de är. inget av det innebär att de förmänskligas, de är katter, men de tillhör familjen och sätts inte åt sidan för våra nöjen. våra katter är katter, men de är också min familj, och de sätts i främsta rummet.

Hawknestgrove
0

JA Blocket är inte fel. Vi har fått  goda hem till våra små och stora via Blocket

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modeer
0

Att skriva kortfattat är inte alltid det lättaste.

Självklart är en katt en katt och en hund en hund. Du verkar vilja missförstå vad vi menar. En mycket onödig och irriterande kommentar.

Att vi söker kärleksfulla hem som kan erbjuda stimulans anser vi vara en självklarhet.

Tyvärr skaffar många katt och hund utan att ge den tid, uppmärksamhet och stimulans som krävs. Det är just detta vi ser som ett problem och det är just därför vi "överdriver" något.

#4 berättar precis vad vi menar. Tack Oh-la