Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1911 ggr
velepa1986
0

Stelkramp?

Hej
Jag sökte på sajten för att få svar på min fråga, men jag hittade inte så jag får fråga.
Jag vart riven igår. Lekte med ett snöre och katten kommer med tassen hårt och träffade min hand, nedanför tummen. De gjorde skitont, kändes som om en människa slagit hårt. Va ett litet hål oxå så jag antar att klon gick in. Idag har jag skitont, lite röd och lite svälld. Ringde och klagade lite för min pojkvän, å han sa att jag kanske skulle behöva ta en stelkramp! Hade inte en tanka på den? Den jag tog i 6an kanske räcker än?

Sandra

Besök gärna
http://vitaunika.com/

oh-la
0

det bör den göra, men är man osäker är det bättre att ringa sjukvårdsupplysningen :)

[Norrbysa]
0

Det har säkert blivit en liten infektion i handen.

SidenMoare
0

Tror att vstelkramps sprutan håller i 25-30 år ungefär.

men kolla med sjukvårdsupplysningen eller din VC

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kronängens
0

Går inte infektionen över snart, om du är röd och rejält öm runt såret, skulle jag råda dig att söka vård. Man kan behöva penicillin. Förhoppningsvis går det över av sig själv, men vänta inte för länge. Tror det är värre att bli biten än riven pga att katter har rätt mycket baciller i munnen, men ignorera inte en infektion.