Ögondroppar?
Fick bekräftelsen till NERKs utställning i Örebro idag med posten. 
Där stod det om att de i försök att stoppa otillåtna ögondroppar kommer att tillhandahålla tillåtna ögondroppar till de som behöver…
Jag har aldrig hört talas om att någon använder ögondroppar… Vad är det för något?

Nej inte jag heller. Men jag såg att det stod så ja. Vad skall man ha det till då?
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Jag ansluter mej till den undrande skaran! Kan det gälla långhår med ljus päls och ev problem med tårkanaler så tårarna missfärgar pälsen? Och att det används otillåtna droppar? Det var min första tanke, men jag har ingen aning.
Jodå, det finns dom som använder otillåtna ögondroppar!!! Ögondroppar, som man använder till människor när man ska göra ögonundersökningar där ögat måste vara bedövat!!
Mycket ohälsosamt för katten, då dropparna skadar deras synnerv vilket leder till Blindhet!
Syftet; vet inte riktigt säkert!!!
Men tråkigt är det, att det existerar!!!!

Ja tyvärr, såvitt jag vet används dessa droppar bland vissa raser för att kattens ögon skall se så stora och runda ut som möjligt vid bedömningen.
Men jag utgår ifrån att de allra flesta kattägare/utställare är seriösa och måna om sina älskade katter och att detta förkastliga beteende endast finns hos ett ytterst fåtal utställare… Man häpnar över människor…

Men fyyyyy… jag måste vara otroligt naiv för jag trodde inte sådant förekom i Sverige… Ibland blir jag så arg på djurslaget människor så om ni bara visste!!! :(

Men snälla nån, vad är det för fel på vissa människor????????
Tyvärr så förekommer det säkert mer an vad de flesta anar, många utställare har bara vinst för sina ögon, det finns inget alternativ till mindre än BIS.
Jag tycker det är ett förträffligt alternativ att ha ögondroppar till hands om någon skulle behöva sådana.

Ojdå… Lät riktigt läskigt. Tråkigt att sådant förekommer när man är så manad att vinna att man gör vad som helst! Bra att klubben försöker att sätta stopp för detta och jag hoppas att jag aldrig behöver se det.

Tack för infon, Uffe, usch jag som ändå, trots allt vill hoppas att det är sällan förekommande… Det är ju en hobby för jösse namn!!! Där normalfuntade människor ägnar sig åt det med kattens bästa för ögonen och ser BIS som grädde på moset.
Ack ja, det finns verkligen hur många skruvar som helst lösa hos alldeles för många människor…