Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 998 ggr
spiritedaway
0

Nya skålar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gick runt på en marknad för nån vecka sen och fann nya skålar till katterna.

Min kära lilla Greta brukar nämligen gräva ut vatten ur vattenskålen vi hade. Vi hade en slags automat och jag tror hon jagade en grej som kontrollerar vattenflödet. Så då bytte vi till vanliga skålar, men det funkade inte det heller. Hon grävde ändå.

Så då tänkte jag testa dom här skålarna och hittills har det faktiskt funkat :) Inte en vattenpöl sen vi köpte dom. Jag hoppas det håller sig!

Men det ska bli en vattenfontän nån gång i framtiden ändå.

Mainebusters
0

Fina, men jag har en katt som ska bada leksakerna efter leken.. det skulle nog bli blött ändå. Men vad bra att det fungerar för dig, och hoppas att det håller i sig!

spiritedaway
0

#1 Haha :) Jo jag hoppas på det. Men man vet aldrig med Greta. :P

[Thiah]
0

Men att dom badar leksakerna är en instinktiv sak har jag förm ig. Dom vill att vattnet ska röra sig och vattnet rör sig när dom doppar leksakerna. (har jag hört/läst)

Mainebusters
0

Ja, jag vet inte, hon lägger dem bara i vattnet och går därifrån.. så jag hittar hårsnoddar, papperstussar och vippor i vattenskålarna..

Det är mycket bus i den tjejen, man blir bara så full i skratt!

#2  Tala om hur det går med skålarna, det kanske är något för mig om det funkar! Flört

spiritedaway
0

#4 ska försöka komma ihåg att uppdatera om hur det går :)

Mainebusters
0

Flört

isa
0

Fina skålar! Min katt gräver också i vattnet om jag hällt i för mycket. Hon vill inte ha vatten ända upp till kanten. Testa och häll i lite mindre vatten, än ända upp till kanten.

[Katteeen]
0

Fina! =)
Såna hade vi till vår hund, men fick snart byta eftersom hon var skiträdd för dem! ^^ Hon såg ju sin förvridna spegelbild i dem och det var tydligen inge kul ;)

Mainebusters
0

#8  Stackaren.. Flört

[Katteeen]
0

#9: Haha, ja… ^^

Förresten, att "gräva" i vattnet är något Lucifer också ägnar sig åt. Inte för att det gör mig något, tycker det ser rätt kul ut och sen torkar jag ju hans matplats minst en gång varje dag i alla fall. Men det vore intressant att veta varför han gör så :P

spiritedaway
0

#7 Mängden vatten är inte det som är bekymret här. Skulle snarare tro att hon vill röra om i vattnet.

#8 Haha :)