Katt glädje
Jag måste få dela med mig lite.
Jag har en katt som heter Mimmi och är 5 år, bond och siames. Den 1 maj dog våran lilla Nisse på ett och ett halvt år, hela familjen har varit mycket ledsna för han var en mycket gosig katt.
Men sedan har jag så underbara vänner att de skänkte oss en hel mysig honkatt som är en turkisk angora och är 3 år. Vi hade ändå tänkt att skaffa en ny katt och fick detta erbjudande som vi inte alls kunde säga nej till. Vi gjorde Darya en tjänst som hon blev mobbad utav de andra katterna hos den gamla familjen.
Darya storm trivs hos oss, vi har haft henne nu i 2 månader.
I fredags träffade jag en vän till mig och frågar om jag vill ha en tretton veckors liten ragdoll, hankatt som heter Oliver.
Och som jag är så får jag svårt att säga nej. Oliver är nu på prov och han storm trivs han med, han är ett riktigt litet charmtroll. Vit och lite beige på öron och benen, en lten snöboll med blå ögon.
Tyvärr kan han inte bli en utställningskatt som Darya för han är lite defekt men vad gör det… han är lika söt ändå.
Det är härligt med katter. Vilka glädje det är att vara kattägare

Oj, nu blev jag nyfiken. Vad är hela Daryas namn, dvs enligt stamtavlan?
Jag får gratulera till din angora, de är häftiga, vackra, charmiga, påhittiga och helt underbara!
Åh bilder …vill se bilder på dina charmtroll
o stort grattis till att allt flyter på så bra med den nya familjemedlemmarna

Darya the Blueangel. Det kommer foto på mina kissekatter.
Kramiz

#4 Aha, en Askett's kisse. Jessica och Mats som har Askett's uppfödning är jättetrevliga, har du kontakt med dem?
Ser fram emot att se foto.

#5 det stämmer, de är väldigt nära bekanta till mig. De är mycket måna om sina katter. Det kommer foto på alla mina tre katter. Jag har haft lite problem med min data nämligen så min dotter ska hjälpa mig. Men jag lovar det kommer foton.
Darya är en mycket vacker katt…
Nyfiken #5 hur känner ni Askett? blev lite nyfiken…..

#6 Vi är med i samma förening för intresserade/ägare/uppfödare av turkisk van och turkisk angora, Föreningen Vangoran och föder upp angoror liksom de.

Först börjar man med en katt, och så en till och så en till… 

Visst blir det så, håller med dig#11
Ja jag fick min tredje för 1 vecka sedan 

söta katter =)o jag funderar oxå på en 3 e har skickat en intresseanmälan på kks

#9 Hon ser jättevacker ut. Imponerande "krage", så ståtlig!

#9 hon är ståtlig, en mycket vacker katt.