Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1479 ggr
[manda94]
0

mer funderingar..

Okej, har ett till par frågor:

1) Måste man ha en såndär kattställning som katten kan klösa på, vad händer om man inte har en sån?

2) Vilka mer leksaker är bra och roliga att köpa till en nyinflyttad katt?

oh-la
0

ja… köper du inget klösträd kommer katten helt enkalt att klösa nån annanstans, typ på soffan, bordsben, sängen,je helt enkelt där den finner det bra att markera.

fjädervippor brukar vara kanon, små leksaksmöss och laserpekare.

Moa-16
0

Ja om du ska ha inne katt är det ju ett måste. Finns ju en massa leksaker att välja på i djuraffären;).

KindredCold
0

1) Måste man ha en såndär kattställning som katten kan klösa på, vad händer om man inte har en sån?
Du kommer förmodligen få en soffa eller vägg som inte ser allt för trevlig ut efter ett tag. Klösa är ett stort behov för katten.

2) Vilka mer leksaker är bra och roliga att köpa till en nyinflyttad katt?
Laserpekare och fjädervippor. Även möss är populärt här.

Kattilaforsens
0

1. Om man bara har en katt så kan det faktiskt räcka med en mindre klösbräda.

2. Säger som övriga: vippor, leksaksråttor, laserpekare…

[Norrbysa]
0

Jo det kan vara bra.. men den behöver ju inte vara så stor. Finns en billig liten klöspinne på ÖoB. (och en rolig lektunnel som mina katter älskar)

2) Vilka mer leksaker är bra och roliga att köpa till en nyinflyttad katt?

Katter hittar leksaker överallt. Skosnören är favoriten här hemma.

Var försiktig bara med snören! Om de sväljs blir det akut operation. ajaj.

(Glöm inte att försäkra, vaccinera, id-märka och kastrera katten föresten! ;-)

Cessy
0

Tja som de andra säger så vill du rädda dina möbler så är en klösbräda/klösträd en bra hjälp o göra detta, för en katt vill kunna vässa sina klor någonstans.

Leksaker: Ja de andra har ju redan skrivit bollar, möss, fjädervippor o laserpekare. Min katt älskar även toarullar o foliepapper som du knycklar ihop till en boll.

[manda94]
0

Tack för alla svaren! :)

isa
0

Håller med alla andra. Det är roligt och ett behov för katten att klösa. Och för din egen skull för att rädda dina möbler. :o)

chapett
0

Jag vill inte veta hur hemmet hade sett ut utan klöspelare. Tunnel kan jag också rekommendera - vår lilla honkatt är helt tokig i den. Försöker springa i den även nu när hon har tratt - såg jätteroligt ut ibörjan innan hon förstod att det tog emot lite… =)

spiritedaway
0

Och jag vill tillägga att jag tycker inte det räcker med bara en liten klösbräda, katter vill kunna sträcka på sig ordentligt så köp i alla fall en hög klöspelare tycker jag.

Men katter kan ha väldigt kul med ett klätterträd så det är helt klart värt pengarna tycker jag :)

oh-la
0

vi gjorde så att vi köpte en pelare med liggplatser och en mindre (men riktigt stabil) klösstolpe på runt 1-1,3 m. den större är ju så jobbig att flytta på, så den får stå på en plats där katterna har bra utsikt över rummet. den lilla kan vi flytta runt för att hitta katternas "klösplats". hur bra som helst! men som sagt, vi pratar ändå om en ganska stor, och runt 3dm i diameter som är stabil för katterna att klösa på och som de kan sträcka ut ordentligt på när de klöser.

virre1
0

Jag håller med de andra och jag måste tillägga att sugrör kan vara kul att leka med men då ska katten vara under uppsikt.

Maria
0

Mina katter älskar att jaga såpbubblor…

/Maria