Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 956 ggr
Pia
0

Klösredskap

jag har precis publicerat en artikel som handlar om kloklippning och kattens behov av klösredskap. Läs mer här.

Vad har du för klösredskap/klätterträd till dina katter? Är det köpt eller hemsnickrat efter egen fantasi och behov? Vilken typ av klösredskap tycker din katt bäst om? Dela med dig här i tråden och gärna med illustrativ bild!

Roger
0

Se även detta inlägg Klösbrädor

Pia
0

Och jag som hade för mig att jag läst något om det, ändå hittade jag inget när jag letade… Ibland ser man inte skogen för alla träden - tur att du har koll Roger:)

Roger
0

Flört

Faxlin
0

haha, använde du sök knappen Pia? hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pia
0

Ja det var ju det jag gjorde, och ändå bidde det fel…:) Dessa datorer…

Pia
0

Frågan kvarstår, vad använder ni för klösredskap till era katter?

Veduran
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ju "bara" en sådan här liten påle till mina katter, köpt i somras någongång. Den förra var också bara en sådan här kort variant men den funkar bra och används flitigt :)

kemikal
0

Ikeamöbler :D

reddie
0

Har ingen klösbräda inomhus. Mina katter vässar sina klor utomhus på stockar och träd.
De har aldrig klöst på några möbler…

AgnetaK
0

Har en hemgjord som jag fick av kattägare vars katt inte brydde sig om den. Men min katt älskade den! Gjord av björkstock klädd med heltäckningsmattor, överst en sitthylla. Rätt ful, men fyller helt klart sin funktion. Dock inte mer än en dryg meter hög.

Har också ett "modernt", men dåligt och svajigt klösträd (litet) från Ellos, min lilla katt svänger sig i och klöser lite på det ibland, men jag tror att katterna känner att det är lite opålitligt. Ja, det är inte bra helt enkelt. Jag vill ha ett nytt, ett högt, eftersom båda katterna har ett höjdbehov.

I stugan har jag en sån som visas i #7 och den uppskattas där! Men inget är som den trädstamstjocka här.

Ingen av mina katter klöser på möbler, men min äldsta katt har varit på alla tapeter, tråkigt nog. Ska måla nästan alla väggar nu.

EddaM
0

Har en som jag köpte på ellos, en liten och en ostadig i två plan. Det räcker gott o väl till mina ialf=))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z