Godmorgon 22/11
Sitter här och väntar på ett telefonsamtal, sen MÅSTE jag ta itu med pappershögen som bara växer… sånt som ska fyllas i och… *bläääää* Har skjutit upp det länge nu så jag får riktigt ont i magen :(
Vad gör man med en hjärna som knyter sig när det vankas blanketter? :S *tips någon?*
Godmorgon.
Här sitter jag trött och ruggig och väntar på…. tja, vad väntar jag på? Känner mig inte tillräckligt motiverad att fara på jobb om 3/4h. Men jag måsta fara. Förkylningen, som jag faktiskt blev av med (trodde jag) har kommit tillbaka. Känns som om jag skulle vilja klia halsen med en flaskborste.
Ute småregnar det. Bilen går inte, dom som kikat på den tror att det är knas på förgasarn. Tar ca 12,5 minut och cykla och 2,5 med bil. Jag vet hur länge det tar att ta sig dit, men när det blir frågan om sträckan blir jag osäker. Har ca 3,5km till färjfästet. Då måste jag fundera.
Ja du, Veduran. Jag har tyvärr inget tips. Knyter ju i magen på mig också när blanketter ska fyllas i (dom få jag fyller i). Gör sådant i sista minuten.
God morgon!
Jag och Tigrou har varit ute och fodrat hästarna med hö. Han älskar att jaga mina händer när jag fyller höpåsarna. Handskar är ett måste! Nu ligger han nöjt på kökssoffan för en liten tupplur och jag hamnade här.
Sonen har feber så vi håller oss nog inne det mesta idag fast en liten lufttur blir det nog i solskenet. Man måste passa på för solen syns ju inte så mycket nu för tiden.
Veduran! Godmorgon! Bästa sättet att komma över sin blankettfobi är att använda sig av kreativ visualisering och meditation *veta*
Efter att ha arbetat låtsasprofessionellt med min kompis totala skräck för fönsterkuvert så har jag utarbetat en modell som i min vildaste fantasi kan tänkas fungera jättebra! Naturligtvis ska man alltid i dessa meditationssammanhang och new age flummeri alltid lyssna på sin egen inre röst, inte forcera och hela tiden tänka på kääärlek! Det är lösningen! *fnissfniss*
Så här:
Börja med att plocka fram alla papper och blanketter. Om du börjar hyperventilera kan du öka avståndet mellan dig och blanketterna..
Sen sitter du ner och mediterar tills du känner dig luuugn och sansad. Då börjar du att ta dig närmare blanketterna och jobbar på det viset tills du kan sitta framför dem och känna inre frid
Fönsterkuvert är ett jättebra sätt att börja träna sin kreativa visualisering. Sätt dig bekvämt med ett kuvert i handen. Slut ögonen och se framför dig hur du öppnar kuvertet och känner dig känslomässigt stark. När du tittar på innehållet (med din inre syn lixom) så ska du se att det står något helt suveräääänt där. Att du får tillbaka 150 000 kr på skatten eller nåt :)
När du känner att du är redo kan du sedan klicka på den bifogade filen för att testa om du kan känna inre frid :)
När du klarar det ska du plocka fram penna och göra dig beredd på eldprovet. Fylla i en blankett.
Kom ihåg, visualisera att allt går bra. Börja inte förrän du har mediterat dig fram till inre frid först! Se framför dig hur dessa blanketter befriar din själ från all byråkrati!
Må ljuset och blankettlyckan vara med dig!

#3 Visualiserar… visualiserar…
Är åtminstone glad att jag inte har en sådan blankett!!! :D :P
Man kan gå kurs för att fylla i såna där blanketter. Det har jag gjort. Men det hjälpte inte ett dugg…… lika förvirrad iaf :D
Jag slutade skolan 12 idag=)))
menar legat inte lekat hehe

Jag har haft bilen inne på varkstaden för byte av bagagelås och så har jag hämtat Willow. Hon blev allt glad att komma hem och hon o Atos har nu lekt en lång stund. Hoppas att det tog sig o att det blir smått här, annars får hon träffa Manne igen=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Och jag tycker blanketter är jättekul, vanligtvis, så jag kan inte komma med några tips heller. Mer än att bita ihop och tänka på att imorgon är det gjort och då känns det mycket bättre…

jag har varit inne på Hospice på studiebesök.. (Hospice e där man kommer in för att dö) det var riktigt trevligt att hälsa på där..Jag blev så lugn till sinnet bara jag gick in genom dörren..Bra at det finns såna mysiga ställen att avsluta sitt liv på… annars har jag bara gosat med katterna idag.. det e nåt skumt med Zorro idag men jag kan inte sätta fingret på vad det e..

Jag har suttit och vridit och vänt på varenda sida i tidningen, för att få ihop ett bra upplägg…men det vill sig inte riktigt. Hrm…nu har redan denna dagen gått, och jag som skulle ha pluggat! Hoppas att ni har hunnit med det ni skulle göra idag….Natti
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis