Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1251 ggr
Randa
0

Kanin + Katt

Kan man ha både kanin och katt? Funkar det?

Syllan
0

Det beror på vilken som är äldst? Och hur individen i sig är? Tänk bara på att kaninen kan göra lika stor skada på katten som tvärt om. En kanin som kommer i underläge har hemskt farliga bakben.

Har själv haft båda delarna ihop och det brukar gå bra så länge kaninen inte spinger iväg för då vaknar jaktinstinkten.

Och förstås, lämna dom ALDRIG ensamma med varandra. /Sylvia

Jillsan4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag hade katter och kaniner tillsammmans. Vi lät kaninerna vara i några dagar så att katterna fick nosa på dom. Efter ca en vecka fick katterna vara med när kaninerna var ute och efter det så blev dom bästa vänner. Mvh Jillsan

Randa
0

Jag älskar djur och katt ska jag absolut ha. Hon kommer, om allt går som det ska, i januari. Jag skulle gärna vilja ha en kanin också. Vad säger ni om att skaffa kanin innan katten? Är det lättare?

Pia
0

Jag har haft både katt och kanin. Kanin hade jag innan hittekatten flyttade in hos oss. Om katten blev lite för nyfiken och sprallig nöp kaninen till.

Jag håller med Sylvia, det beror på individen och ja, lämna dem inte ensamma…

EddaM
0

Jag hade en kanin i stallet o en dag när den rymde så tog katterna den. Inte så roligt men katterna i det stallet fick inte så mycket mat så jag förstår dem att de tog henne.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Murre_Uddiz
0

Måste ba få berätta när en kanin va på våran tomt! då fångade jag o pappa (han får vara med på en massa, han;D) den. Jag va sjuk o hemma från skolan och pappa va hemma med mig. Sen, när vi hade tagit in den, fick den va på mitt rum, jag har ett rätt litet, det finns inte nån sladd där elr jo, men jag vaktade den hela tiden..:)

Sen ville Murre komma in och checka, då efter ett tag la han sig bradvid kaninen och slickade på den! Åå va sött det vaKyss

Sen fråga vi några på gatan, och det va några grannars nin.

anki1
0

Det har vi haft. Men vi släppte aldrig ihop dom, de var "vänner" fast på varsin sida av burgallret. Kaninen dog i maj förra året. Han blev nästan 9 år. Katten(Sotis) har just fyllt 5 år. Strax innan kaninen dog kom Sessan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Murre_Uddiz
0

*putt*