Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1094 ggr
Akrafia
0

Katter

Hejsan undrar ifall någon vet vart man kan vända sig om man vill adoptera katter eller så? är väldigt intresserad utav det! Hemsidor m.m skicka alla tips ni kan Skrattande

MVH Sofia

Snurpan79
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Örebro Katthems hemsida finns det under "Länkar och kattråd" en guide över katthem runtom i landet. Passar på att lägga in en bild på min adopterade misse Lia aka Lillan som hon kallas. :)

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Akrafia
0

Naawe hon vad söt hon va Glad

HappyCatMeows
0

Gå in på "länkar" här på Katter iFokus. Där finns massor av adresser till katthem och föreningar.

Primarosen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte adoptera en katt här från början pratade med dom jätte länge. Riktigt trevliga är dom..Skrattande

Men det blev inte istället tog jag moris för annars skulle han blivit avlivad

http://raddakatten.se/

Primarosen
0
Emmsa
0

Katt Kommando Syd har massvis me kissemånsar som också behöver hem. Dom har så många aktiva att katter kan ofta levereras i hela sverige :)

www.kks.nu

Hoppas du hittar "din" kisse :) Själv har jag två kks katter här hemma :)

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Snurpan79
0

#6 Tack för tipset. Är sugen på en till kisse och bra att veta att de levererar katter till andra ställen än bara i närheten. Ska kika lite där på en gång. :)

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Scilla
0

Det beror ju lite på var man bor, i Sthlm finns t ex Stockholms katthem som enligt mig sköter det hela betydligt bättre än KKS…
Då får man en vaccinerad katt och är den vuxen är den även id-märkt och kastrerad. Det är samma pris, 900 kr oavsett ålder, kön och utseende.

Emmsa
0

#8 möjligt att det är så, men det finns fortfarande fina, trevliga katter hos KKS…sen hur de tvåbenta sköter det det är en annan femma.

Vill man adoptera en vuxen katt från kks brukar det inte vara några som helst problem med att be om hjälp med kastrering/sterilisering då de gärna ser att katterna är infertila för att hindra förökning. Agerar själv jourhem lite då å då åt dom och jag fick hjälp med att få en av honorna steriliserad då det visade sig att hon bestämt sig för att bo hos oss :)

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Akrafia
0

Tack för alla svar:)