Konstiga sovplatser
Vilken söt bild! Min katt gillar också att sova på udda ställen, fast kanske inte så udda för att vara katt.. Hon kryper alltid in i garderoben, under hyllor, i lådor och på element för att ta sig en lur.

Pia när jag ser bilden tänker jag på när jag var barn då hadde farsan galosher "vet inte om det stavas så"överdragsskor som man satte på utanför innerskorna när man skulle gå ut! våran dåvarande katt tussi (huskatt) både kissade och bajsade i farsans galosher fasten låda och allt var i sin ordning!
Först på senare år har jag fått veta att katter kan göra så på gummi och plast.vet inte om deras doftmarkeringar inte räcker till på de materialen så att dom är tvugna att ta till tyngre artilleri eller om det är som jag hörde någon säga att viss plast och gummi kan påminna om katturin och att dom därför gör på detta vis.Har du eller någon annan hört något om detta?

Ohhh, så söt bild.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#2 nej jag har inte hört om det där med gummi och plast. Däremot så har jag märkt att fertila hanar gärna sätter sig och doftmarkerar på plastmaterial och plastpåsar om det vill sig illa…
Bilder på några andra konstiga sovplatser?

Fler märkliga sovplatser?

Knäppisar allihopa:)
#10 & #11
Kanske inte så udda ställen kanske, men mest udda i detta hushåll.
Vimsan är lite som seriefiguren Katten Gustaf. Pladask så ligger hon där hon ligger. Bland nystan, på golv, under en stol… Just nu så ska jag hålla foten i styr. Hon låg för en stund sen på datorbordet, nu ligger hon under vid mina fötter.

#14 Det där kallar jag för en "datorkatt" 

Välkommen till Katter, MyFriend!
Förstår att det tog ett tag att hitta den lille, han smälter ju så fint ihop med lakanen:)
Christina, så söt, men tänk att det där skall vara bekvämt…:)

Fy fasiken vilken obekväm ställning…:)

*S* ja inte verkar det mysigt och avslappnande direkt. Dom är bra roliga de små liven! *pekar på lillan på datorn*

*S* och alla Lillans sovställningar verkar i mina ögon väldigt obekväma! :)

Hm, ja lite udda då…:)
Här är det en som hittat
en avskild plats i förrådet att sova på.
Jesper vill vara i fred.

Så söt han är, och inte helt nöjd med att bli funnen…:)

*putt*
En bild på Silla där hon gillar att sova vore lite meningslöst. Man skulle bara se en liten knöl på överkastet…:-) Hon gillar nämligen att krypa in under överkastet och sova där. Det ser lite roligt ut för Stina brukar sova PÅ överkastet, så man ser Stina + en knöl.

Hm.. vet inte om jag har någon bild, men Svea brukar ligga på rygg så att bakbenen pekar rätt ut och med framtassarna under hakan mitt på köksgolvet. Det spelar ingen roll om det är en eller tio pers i köket, Svea ligger där lika avslappnad som vilken katt som helst utan en tanke på att någon skulle kunna kliva på henne..
Och Signe ligger gärna på elementen som en smal korv och sover :)
På bilden ligger Svea ungefär som hon brukar på köksgolvet, men här ligger hon mitt på grusgången istället..

#29 Han är 19 år, är senil och mår inge bra, har hänt mycket med honom den senaste iden. Så han ska få somna in :'(
- Mvh Emma

KvirrZ, då har han haft ett långt och gott liv, trots att det är ett svårt beslut att ta… Jag vet, jag var tvungen att ta detsamma i somras…
#34 ja det är gammalt :)
#35 jo, precis han har haft ett bra liv. Tycker så synd om farmor, tur att hon har andra katten kvar iaf .
- Mvh Emma
Sotis brukar ligga lite överallt, gärna på datorn, Sessan ligger ovanpå en garderob där det råkar ligga en väska att ligga på.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
#36 ja det var tur att hon hade den andra katten kvar! Tråkigt, men kisse blev gammal och hade ett bra liv.
www.djurenshimmel.com src="http://cornishrex.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> kolla här

Har tyvärr ingen bild men min ena katt älkar att sova i korgar och kartonger. ett tag sov han i vår servett korg där bara hans rumpa fick plats, lite udda.

_thilda_, vilken läcker padd-färg Zelda har:)

Och samma min heeela tiden:)
Lucas har den ideen att han inte kan ligga och sova i sängen förns man lägger ut armen till honom. HAn står och stirrar på än tills man vaknar och när man har lagt ut armen ska han ha den som huvudkudde och gärna lite täcke över sig.
Trötters favoritplats är i min soffa. Oftast ser man bra en svans sticka ut på undersidan.
Tokers favoritplats är i sin myskartong men han sover gärna i kattlådan också…
har tyvär inga bilder :S

> …lagt ut armen ska han ha den som huvudkudde och gärna lite > täcke över sig
men hur gulligt låter inte det!:)
jag önskar jag hade bilder att visa. Men jag får väl skriva istället.
När jag nyss hade hämtat hem min första katt bodde jag och min sambo hos svärmor en vecka. Och de hade ett dockhus som lilla Sheri kröp in i och sov i :) Första gången var det väldigt svårt att hitta henne :P
Annars är datorn är populär. Modemet vi hade förut. Badrumsgolvet under en hylla. Hatthyllan. Spisen hittade jag katterna på en gång efter att jag hade använt ugnen.
Här lade hon sig i leksakskorgen och sov ett bra tag :) men i den får hon inte plats längre ^^
Sedan har jag hittat henne på espressomaskinen, i garderoen, i ett skåp i köket ^^ på lite hyllor här och där
sedan hade vi en katt när jag var liten som en dag sov i stekpannan när vi kom hem :p
Den var diskad och ställdes på plattan för att värmetorkas på plattans eftervärme… och där var det lagomt varmrt och skönt :P
denna bilder har jag dock bara på vanligt foto hos mina föräldrar.. får försöka fixa in en kopia på datorn .. ser rett rolig ut :)
en utav dem katterna somnade även i granen en gång :)
Bild # 0 

En docksäng kan alltid funka också 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Vilka fina kissar som har hittat fin-fina ställen att vila på :)
När det gäller mina katter är nog frågan vart dem inte sover för dem sover allti från uppe på väggtven till sängen
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

#75. Men vilken liten sötnos… speciell sovplats också :)

Vilka fina bilder och jättesöta kissar :)

#77 Tack=)
Vilka otroligt härliga bilder det finns i den här tråden!
Hittade en till
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#82. Oj vilken vacker kisse :)
#63 Vilket söt docka det bodde i det där dockskåpet
tänk om man hade haft sådana i mitt dockskåp när jag var liten.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#85 Haha javisst, de hade väl varit något
Jockis-tjockis gillar lite udda ställen.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vilka härliga bilder! Rolig tråd!
#0 + #10 + #75 Jättegulliga bilder. Men det ser verkligen inte bekvämt ut, särkskilt inte på # 10.
Men tydligen så är det bekvämt för dem.

Vilka roliga sovplatser de lyckats hitta. :)
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus
Min katt älskar kartong och vii gärna sova i detta oxå.. Han tröck sig oxå ner i servett krorgen, som inte är större än en servett fast högre, ni kan ju tänka er hur mycke som stack ut =P Överallt där det är trångt, eller där han inte bör ligga och intill eller i kartong vill han ligga.