God morgon 8/10
Morrn! Tänk att jag startar morgontråden igen, jag som är så morgontrött… :)
Har iallafall fått sova inatt, som en stock faktiskt vilket var precis vad jag behövde. Solen lyser och idag ska vi börja rensa sonens rum för tapetsering, ett projekt vi planerat sen i våras men inte kommit längre än till inköpta tapeter.
Är det någon som har tips på ett BRA kattgräs? Tog ju ut Vilda häromdagen för att hon bl.a. skulle äta lite gröna strån, men det hade hon ju inte tid med eftersom hon hade så mycket annat i tankarna.
Nu väntar jag med spänning på att få höra hur det gick för er som varit på Solvalla i helgen? :)
Godmorgon
Här vart det väckning 06 i morse. Gissa vem som var pigg då. Och gissa vem om inte gillade att det började rivas i tejpen som kabeln till telefonen är fasttejpad med.
Vimsan var ju ensam igår kväll, så då passade hon på att vila. Så hon var ju en piggelin i morse, själv kände man sig mera avslagen eftersom vi kom hem 01 i natt.
Idag ska vi hämta Jr som kommer från helgumgänge. Så då är det slut på "husfriden". 
Veduran: När jag sår kattgräs brukar jag "knycka" lite hönsfoder av min far (jag är ju uppväxt på ett jordbruk). De kattfröpåsarna som jag har haft göra med så har innehållit vanlig havre (Avena sativa). Så varför betala för nåt som man kan få, tänkte jag?
Finns i butiken, men man kan även köpa i webbshopperna (om man inte känner någon som har djur som man kan få eller köpa av)

idag har jag gått i genom mina cd skivor letade efter sara Löfgren o till sist hittade jag henne med hjälp av Zorro o Puma =)
Varit igång o bråkat med Zorro redan..nya bitmärken pryder nu min arm =(… den katten har noll respekt för mig… e trött på honom men kämpar på

Vilda och Zorro verkar lite lika där, blir liksom blockerad ibland och verkar som dom ska slåss med ens hand på liv och död, hugger, biter, fräser och sparkar samt håller sig fast för att liksom riktigt se till att "fienden" får det den tål! Har provat lite olika med Vilda, säga till och fortsätta klippa klor tex (funkar inte när hon är på "DET" humöret, bara att låta henne vara tills hon lugnar ner sig. När man ska klippa hennes klor är det bara att vänta tills hon är väldigt trött för då kan man om man ha tur hinna med alla fyra tassarna. Sen verkar Vilda väldigt kittlig eller hyperkänslig, man kan klia och gosa med henne om man inte kommer åt magen eller låren, då blir hon en attackkatt med en gång. Verkar som enda vettiga är att låta henne vara när hon är sån, men samtidigt vara vänligt bestämd med henne, brukar faktiskt FRÄSA tillbaka om hon blir sån utan att det finns (i mina ögon) fog för det, det kan vara att jag råkat komma åt något ställe som är hyperkänsligt. Att leka katt och fräsa tillbaks funkar faktiskt :P
*lyckades svamla till ett nytt inlägg… hoppas det förstås iallafall
*
Vår Rasmus tycker inte om då vi sover längre på helgerna. I morse började han vandra omkring i sängen och putta på min hand och då jag inte gav mig så lade han sig på mig med hela sin 6 kilo tunga kropp tills han fick mig att stiga upp :)
Idag har jag hittills bara tagit det lungt.. Läst klart en bok och börjar på en annan :).. Och gosat med Putte, helt otroligt hur go hon har blivit. När hon först kom till oss var hon tillbakadragen och blyg, gillade inte så värst att bli klappad och speciellt inte på huvudet. Mormor och morfar tyckte hon var super läskiga, dom pratade konstigt (finska;P). Men nu är hon framåt och har insett hur skönt det är att gosa och bli klappad, inte alls lika rädd för främmande. Mormor och morfar är inte heller längre läskiga, morfar fick till och med pussa henne sist dem var här ;).. Jätte kul att hon har blivit så gosig :D
Ska snart iväg till skärholmen, måste köpa Kattsand och så ska jag se om dom ha några bra hus till chillorna, både Lotta och Sparven har små hål här och var på sina hus, så det börjar bli dax för nya :P

Idag var det verkligen kanonväder, kändes lite lättare att stå på marknaden, hoppas man tankade sol för hela långa vintern nu!
På hemvägen blev det kinamat (typ en gg/år och alltid samma mat, friterad fisk med currysås…) och snart tror jag faktiskt jag skall hoppa i säng. :)
Jag vill också veta hur det gick på Solvalla?!

Titti: jo det är ju havre i dom påsarna vilket ingen av mina katter har gillat… tänkte om det kanske fanns något annat. Man kanske skulle ta och gräva upp en liten tova gräs utifrån och vårda under vintern?