Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 822 ggr
Kattis999
1

Min lilla mespropp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… kom aldrig hem igår och han kommer alltid när vi ropar på honom. TIll 06 var vi vakna, ropa och ropa, men ingen Kenta.

Idag gick jag ut vid 11 och ropade, var helt inställd på att hitta honom på gatan.. :(

Men helt plötsligt hör jag någon jama desperat!
Längst upp i en tall, tillsammans med en skata sitter lilla Kenta.

Jag ställer mig nedanför och ropar och lockar, och då vågar han till slut sakta klättra ner.
Konstigt att han behöver någon sorts styrka för att våga, i form av ngn som står nedanför. stackarn hade ju suttit där hela natten i minusgrader! Morrhåren var frostiga och han darrade.

Nu har han fått mat och ligger o myser i sängen… lilla plutten.

SweGizmo
0

awwww, stackars liten. tur att han kom ner:)

Min blogg: SweGizmo.se

kristinah
0

Det är inte lätt att vara liten, men oj så söt "mespropp" du har. Tur att han vågade sig ner.

Curry11
0

Vilken liten sötnos!

Kattis999
0

Det var lycka så det stod härliga till när han kom ner! Idag har han vart bortskämd… Anledningen till "mespropp" är att han är lite mesig, ligger bara i mitt knä, sticker under boret så fort någon knackar på dörren mm.
Och hade det hänt mesproppen ngt idag så vet jag inte vad jag gjort, är såå glad att det bara var en tall som var hindret Tungan ute

kristinah
0

Han är så söt. Min Jomsan är nog nästan lika mesig trots sina 4 år. Hon är dock ingen famnkisse men sätter jag mig i soffan skall hon också vara där, likaså vid matbordet där hon har en egen stol bredvid min. Däremot springer hon och gömmer sig eller sitter och morrar då hon hör ngt / ngn i trapphuset men som inte ens kommer till oss. Lycka till i fortsättningen med din gulliga mespropp.

Ledin
0

skator är rätt smarta o retar ju gärna katter antagligen har den nypt honom då å då :P tur han har en matte som räddar livet på han :). Här har vi Mizzan som är jätte rädd för hundar därmed har vi nu hundförjud i våran trädgård/hus. Eftersom en gång kom en släkting hit med sin hund Mizzan kuta iväg o var borta 3 dagar jag hitta henne tillsut uppe i ett träd. Det var sommar så hon frös inte men ja utan mat o vatten är itne bra. Vi åkte till vetrinären men de tyckte hon skulle få äta o dricka som hon ville eftersom hon var så pigg.