Bra tips?
Jag har en katt på 8månader, min lilla bäbis.
Problemet är dock att jag inta kan ha något i fönstrena, hon bara river ner allt, ibörjan var det ett väldigt dammsugande..
Jag har försökt med "kludd" (häftmassa) men det funkar inte…några tips?
Mitt bästa tips är att acceptera att fönstren är katternas spaningsplatser. En katt är mycket vackrate än blommor och jag har gjort i ordning mina fönstar så att katterna ska ha det skönt. Det är ganska fint också, eller hur?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Det ser väldigt mysigt ut i förstret. Tack för tipset!

En person tipsade mig om att ha dubbelhäftande tejp under krukorna, vet inte om det funkar bra för jag har inte behövt prova än. Har än så länge bara åkt ner en kruka för mig.

Gosig bild #1! Vad söta de är med varandra!
// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus
"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken
#1 Vilken fin bild!
Gud vad fin bild! Och fint att ha det så i fönstret, sitter "madrasserna" fast med något? Längtar tills jag flyttar hemmifrån, då skulle jag gärna ha det så (har tänkt skaffa egen katt när jag flyttat)
Här hemma har vi inte haft det här problemet.. men min mamma har haft det ett fler tal gånger.. och hon har gjort som små att hon fäster lite större och tunga saker med snören ned bakom fönsterbrädan och fast i elementet… det funkar super och syns inte alls då hon är ganska duktig på att "gömma" söret. så gör hon även med julgranen vid jul..då den ett antal gånger innan har lekat på golvet efter ett tag;P
Vi har satt fast några krukorm ed dubbelhäftande tejp och det sitter jättebra! Inte för att min katt är vild och river ner grejerna, utan han tror att han fortfarande är en liten kattunge som ryms mellan fönstret och krukorna.

Min kattunge (och min förra katt) har en utkiksplats i ett fönster. Där är det mysdyna och mat alldeles brevid. Övriga fönster är dock no-no! Fostrar den lille med ett litet vattensprut när han försöker kliva upp. Bortsett från alla citat om katter "som har personal" och "som låter människor bo i hans hus" osv så är det ju så att katten bor hos oss och det är viktigt för mig att jag får ha det fint i fönstren.

Har du hanna87 lagt märke till var din katt helst vill sitta och se ut? Det är ett så starkt behov, att det inte går att förhindra.
Det är förhoppningsvis så, att hon har ett favoritfönster i lägenheten eller en favoritplats per fönster. Gör det lätt för henne att ta sig till den eller de platserna och flytta undan sånt som kan vara hindrande. Då kanske du får ha det fint på övriga platser. Jag har lyckats genom att göra så.
Jag har också som många här anpassat mina fönsterbrädor för att passa både människor och djur. Dynor (för att locka dem att vara där och helst ingen annanstans), dubbelhäftande tejp och apelsinskal i krukorna (eftersom jag har en som gärna gräver, apelsinskalen är dock så avskräckande att hon avstår). Ställer också dit saker som inte går sönder så lätt.
En gång ställde jag alla ömtåliga saker och alla blommor i ett fönster. Då blev det så fullt att de helt enkelt inte rymdes att vara där.
Hehe hittade den här
http://www.happylina.se/product_info.php?products_id=724&from=kelkoo
blev att tänka på dig då Hanna ;)
Nackdelen är ju att katterna inte kan se ut i alla fall å då är de nog inte i fönstret :) men man kan ju ev ha den på en liten bit :p

har fixat en del i köksfönstret som honkanvara i, ska sy en liten dyna somhon kan sittapå…
Min syrra hade samma problwm med en av hennes kattflickor, hon varVäääldigt aktiv, jag har aldrig stött på nåt liknande… Så i hennes lägenhet satt allt fast med dubbelhäftande tejp, och det funkade kanon…
och är ju inte dyrt heller… Sen är det ju super att du fixat en utkiks plats åt henne…
Jag verkar ha haft tur, för trots att jag har två cornishar, som är en väldigt aktiv ras så låter dom mina blomor och ljusstakar vara i fred.. Än så länge iaf…