Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 528 ggr
Destany
0

borsta kissen

Hur ska man göra för att borsta katten smidigast.. Puma var inga direkta problem men Zorro o herregud.. han bet o rev efter borsten o var allmänt jobbig.. jag har en mjuk borste till dem så det kan inte göra ont… hur ska jag få honom att lugna sig.. de behöver ju borstas…

Veduran
0

Låt honom få leka med borsten, borsta korta, korta stunder i taget så vänjer han sig nog.

EddaM
0

Har en som inte gillar att bli borstad han heller men jag gör det försiktigt o låter honom bita i en annan borste än den jag använder. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Siss
0

Hur gammal är din katt?
Jag började borsta mina när dom var 12 veckor kanske… dom gillade det inte jättemycket, men skam den som ger sigFlört.
Jag passade på när dom var trötta och gosiga, först började jag klia, sen lät jag borsten ta över "kliandet".

Min ena katt Kasper är fortfarande inte förtjust i det, men vid sömniga stunder kan man kamma lite ändå.
Måns min andra spinner och njuter när jag borstar honom, och tur är väl det, det är han som mest behöver borstning, han är långhårig…

Scilla
0

Jag försöker göra pälsvård på Selma när jag kommer hem från jobbet och hon vill ha som mest uppmärksamhet.

Destany
0

min katt som hatar det e e 1 år… lite sent att börja med det kanske… Puma e 2½ o hon älskar det o henen har jag inte heller borstat innan…

EddaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Feztiz är den enda av mina katter som gillar det så här mycket =)))

S*Luddhuvet´z

Destany
0

#6 vilken härlig bild

Sidentass
0

#6 vilken underbar bild!:-)

EddaM
0

Ja hon somnar när man kammar henne på magen. =)

S*Luddhuvet´z