Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1012 ggr
Pia
0

Väldoftande bajspåsar

Jag tömmer kattlådorna genom att använda bajspåsar som jag lägger i plastpåsar och slänger i soptunnan - och så verkar många av er göra -inte världens roligaste uppgift för dagen, det är rent ut sagt ett riktigt sk-tgöra…:)

Så kanske kan piffiga, rosa påsar som neutraliserar doften vara något? Fast kanske inte till det priset…:/

EddaM
0

Ja de får allt bli billigare då=)

Fast jag spolar ner katternas bajs på toa. Kristallerna lossnar oftast när man skakar på dem i spaden o det är ju ganska bekvämt. Värre är det när man skall byta alla kristaller. Brukar bli några stora påsar då=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[helenal]
0

men det blir välls topp om man spolar ner det i toaletten?? Jag får alltid slänga de i papperkorgen och gå ner och slänga det fyra grr per dag… jobbigt"

Pia
0

Inte om man bara spolar ner själva bajet, men att spola ner mycket sand, ja det är ju inte så bra för ledningarna och reningsverken…

[helenal]
0

aha me åååh, då ska jag testa.. men lite sand hamna rju alltid på bajset men ändå:)

Veduran
0

Nä, släng inte gruset i toaletten. Förutom det med ledningar och reningsverk så förstör det emaljen i toaskålen *vet* :|

EddaM
0

Jag har kristaller o de löser upp sig av mycket vatten. Dessutom så är det bara några få kristaller som sitter fast på bajsen.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z