Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 726 ggr
Titti
0

Godmorgon 5/9 -06

Godmorgon.

Här har det sovits som stockar inatt. Trodde att det skulle bli jobbigt men allt har gått bra. Vimsan vaknade först vid 07 tiden. Det regnar ute. Burr. Har fått upp Jr och nu ska han snart ut till skolbilen.

Vart lite sur på Vimsan igår kväll. Visserligen är det ju gulligt när kattor klappar en i ansiktet, men inte med klorna ute mot ögonen. Det blev lite blodvite men det är inte farligt. Tror att hon var lite sur på mig - för husse låg inte där han skulle, för han är borta.

Jenka
0

Godmorgon!

Idag är det skola igen. Ska vara istallet så det är en helt okey skoldag :). Efter skolan kommer jag bara ta det lungt. Se på tv eller nåt. Eller helt enkelt börja med mitt idrottsarbete.

SallyB
0

Godmorgon Titti och alla andra!

Jag har inte sovit alls, nästan. Solen skiner och det ser ut att bli en vacker höstdag här på HQ.

Fattas bara annat eftersom idag är det min födelsedag Cool Hela dagen!

Nu ska jag försöka vila lite innan jag tar itu med tårtfixande osv.

EddaM
0

Grattis Sally B, hoppas du får en trevlig dag.=))

Här händer det inte mycket idag då jag har huvudvärk men jag måste till affären ialf.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

montax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vaknade upp till en ledig dag. Glad

Grattis på födelsdagen Sally B! Bifogar ett egentillverkat garttiskort. Glad

Pelusa
0

Hänger med och tjoar oxo GRATTIS på födelsedagen till SallyB!
Hoppas du får en alla tiders fin och smarrig dag idag!

/Pelusa

Destany
0

Godmorgon.. idag e det en bra dag.Hade en strid med puma innan om att få i henne två tabletter.. men det gör inget att hon e motsträvig det visar bara att hon börjar bli frisk =) Idag e hon riktigt pigg e inte stilla o handskas med tratten bra… Gjorde susen att ta henne till vet…

Zorrro tjöt imorse kl 8 ville jag skulle gå upp..men jag vägrade…

Blåser jätte mycket ute o e kallt

Grattis SALLYB

Titti
0

SallyB Glad

Grattis på födelsedagen

Jenka
0

Grattis på födelsedagen SallyB! :D

SallyB
0

Tack allihopa för Grattishälsningar och för det jättefina kortet, Montax !

Pia
0

GRATTIS, SALLY! Dagen till ära använder jag mig av min allra första smileys (det du, det sitter lååångt inne för min del…:)Glad

Pia
0

Själv har jag varit hos frissan och blivit ompysslad och sedan shoppat lite, några finfina höstkläder och garn. Fikat på sta'n. Skönt väder har det varit också.

Nu skall jag ge mig ut och leta katt… Inte kul alls, Pelle har lagt sig till med ofoget att ta sig upp på förrådstaken. trodde jag kommit tillrätt med problemet, men tydligen inte. Dock brukar hålla sig där och sitta och se märkvärdig ut, och när han märker att man inte bryr sig så kommer han ner igen och är så till sig, verkligen fjantigt. Dock verkar han idag ha tagit sig en längre tur…:/ Alla tak i området hänger liksom ihop (atriumhus), men hoppar han ner någonstans kan det ju vara svårt att hitta hem igen. *Stor suck* Vilket ofog. ID-chippad är han, men vad sjutton, man vet ju inte vad som kan hända honom även om det är ett lignt område. Under alla år har aldrig någon av katterna betett sig som han, alldels för apekattig för sitt eget bästa…

Titti
0

Här har det nu hunnits med mycket. Läxläsning, bakning, tvätt av kläder, handla, äta. Och nu drogs diskmaskinen igång. Fast med bakningen är vi lite lata - gör av en kakmix. Ska snart ta och fortsätta rundan med dammsugaren.

Måste. Vill inte. Annars får jag göra det i morgon och då kommer jag att också ha ett fullspäckat program. Jag skrev upp allt på en lapp vad som måste göras idag. Och det är snart bara röda sträck på pappret. Stryker över allt efter.

Vimsan har mest varit ute idag. Hon var in och åt, men nu hon ligger under huset och sover.

kristinah
0

Hej svejs i lingonskogen. Har varit på jobbet idag igen. Då jag kom hem var jag ute med Joppe en stund. Folk omkring stannar och pratar med oss för dom tycker Joppe e så gullig och liten. Mycket trevligt tycker jag.

Sedan var jag på ett tråkigt fackföreningsstyrelsemöte där jag sitter som sekreterare men hör och häpna jag har protokollet redan färdigt skrivet och kallelsen till nästa, annons till den lokala tidningen om krismöte är också skrivet. Tycker det är så skönt att skriva sådant med en gång så har man allt i färskt minne och så är man av med eländet bara att printa ut och skicka iväg. Nu skall jag ta en kopp te tror jag och sedan gå till sängs. Jomsan ligger och lutar sig mot tangenbordet och tittar på skärmen, Joppe försöker få min uppmärksamhet genom att springa omkring och prata och spinna.

SallyB
0

Tack Pia! Jag bugar och bockar ödmjukast och känner mig hedrad ut i tåspetsarna för gladgubben Glad

Håller tummarna att du hittar Pelle *knaskatt* hel och välbehållen snart.

Pia
0

:) 

Oh ja nu är han inne, förbenade katt säger jag bara, tydligt att det inte är första gg han varit på vift… För att göra en lång historia kort:

Han tycks ha blivit polare med en svart katt (kön okänt) som stryker kring här, brukar sitta på taket och beskåda den allmänna kattröran härinne i trädgården. Blir stundom utskälld av Malte. När vi väl skådade honom i området nu på kvällen visade han upp en riktigt utstuderad tur över alla gårdar, kollade så vi hängde med genom alla huslängor/alla gångvägar. När jag kom in så var han hemma och satt i kökssoffan och åt som en häst precis som om inget hänt… Förbenade katt, en rolig historia om man inte blev så orolig…:/ Nu har han utegångsförbud!

Titti
0

Har haft riktiga nappatag med Vimsan idag. Jag gillar inte att hon vill anfalla mitt ansikte. Blev lite arg på henne. Tror det hjälpte. För det slutade med att jag bara behövde hytta med fingret så vände hon och skämdes. Hon både biter och klöser ibland just nu. Det är väl så med henne som med ett småbarn, hon förstår inte att det gör ont.

Nåja, tror inte att hon tog illa vid sig. Varför skulle hon annars slicka mig senare på kvällen. Hon såg lite förvånade ut (tror jag). Hon var snäll och tvättade mig och jag ligger och gapskrattar. Stackarn, hon trodde nog att inte matte var klok. Men nu vet jag, jag är kittlig under armarna. Fråga Vimsan. Flört