Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 1291 ggr
texasmamma
0

Hemmahos

Hej och välkommen hem till mig! Jag heter Morgan och det är min "farmor" som har tagit bilderna och lagt in dem här

Förra sommaren flyttade jag och min bror Sid till David och Emma, 12 veckor unga. Vi växte snabbt och blev rätt stora och sen var vi jättebusiga också så då bestämde sig våra människor för att köpa en ny större lägenhet som vi flyttade in i i våras, stor och fin och med två balkonger. I april var det dags för oss att kastreras men det var bara jag som kom hem igen för Sid blev sjuk av narkosen och han bor i katthimlen.

Nu ska jag visa er hur jag har det i mitt hem…

texasmamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett två höga klösträd där man kan vässa klor, busa och slappa. På bilden är det Sid som vilar sig lite…

texasmamma
0

På höga bar-bordet har de lagt en myskudde där jag kan mysa eller spana på fåglarna utanför…

texasmamma
0

Sen har jag en egen hylla i garderoben…

texasmamma
0

Vi sparar kartonger för jag gillar att krypa in och gömma mig…

texasmamma
0

När farmor kommer med stora hunden brukar jag smita in i diskmaskinen för där inne kan jag säga fula ord till honom och han kan inte ta mig…

[LucyInTheSky]
0

Gud vad söt!!!

texasmamma
0

Balkongerna har de nätat in så jag kan vara ute utan att trilla ner…

texasmamma
0

å det finns fina blommor också som lockar till sig alla möjliga insekter som jag kan jaga…

texasmamma
0

Jag älskar att vara ute. De har köpt en hundsele till mig men den är mjuk och skön och mycket bättre än den jag hade tidigare…

Så har jag det hemma hos mig

hälsar

Morgan

rulda
0

vilka underbara bilder och vilken underbar katt :) det är nästan så att jag vill flytta in till er :)

[LucyInTheSky]
0

Han är verkligen jätte vacker

[Norrbysa]
0

Jag håller med #11.. Han är verkligen vacker!

Losvan
0

Jättevacker katt och fina bilder Kyss-  Underbar färg o teckning - en riktig liten tiger. Annars är jag frälst på långhårskatter. Vad är det för ras??

Losvan
0

Sorgligt med din bror Sid Gråter

modellflickan
0

Vilken vacker katt

texasmamma
0

Jodå, Morgan är supersnygg, har jättevacker teckning och färgen hans är så intensiv och sen kontrasten med de gröna ögonen, pälsen är silkeslen, kort och tät med massor av glitter. Tanken är att han ska ställas ut för att få en sakkunnig bedömning men det har inte blivit av än.

#10 det går säkert att ordna utifallatt…

#13 Bengal

#14 ja det var chockartat, traumatisk, hemskt. Morgan har fått en lillebror nu som också ska kastreras så det känns lite jobbigt när man vet vad som kan hända.

Lägger in en bild på killarna som jag tog när jag var kattvakt (de har samma pappa). Måns ska få ett eget hemmahosreportage när han "bott in" sig

mymlanbus
0

Så fint de har det missarna :)

Losvan
0

När min hane steriliserades blev han inte sövd. Verkar mycket nervöst och jobbigt och oroligt för er.  Kan inte mycket om det men kanske skillnad på steriliserad och kastrerad? eller tillvägagångsätt?   Verkligen underbart vackra i alla fallKyssFlört

ophelia
0

Vilken vacker katt och ett underbart hemma hos reportage.Lillebror är ju lika vacker.//Sylvia

[Vetauriel]
0

Nejmen hej igen :)

Jo, Emma berättade om Sid, jag blev alldeles förskräckt, om sådant händer hos raskatter där man aktivt avlar endast på "bra" exemplar, så är ju risken ännu större hos huskatter. Själv har jag två huskattsflickor som ska kastreras nästa vår, så jag är lite orolig.

Iallafall kul att se hur fint Morgan har det hemma hos Emma och David, får nog åka ner och hälsa på dom nångång, har ju aldrig träffat Morgan!

Jösses vad vackra bengaler är..

texasmamma
0

Tack alla för alla goa kommenarer!

Förhoppningsvis sker lillens kastrering med lugnande och lokalbedövning (som Morgans). Vet inte varför man söver när man vet att vissa raser är mer känsliga, t ex bengaler, tror iofs det gäller alla asiatraser.

#20 Emma var här i går kväll så jag visade henne detta, hon hälsar. Måns är jättelik Sid, samma färg, samma beteende, äter allt och mycke, en livsnjutare som tar dagen som den kommer, nyfiken, orädd…

texasmamma
0

Morgan och Sid är bröder, Måns är halvbror, har samma pappa - Mr Excitement

modellflickan
0

Kikar in här igen och njuter. Mycket vackra bilder på otroligt vackra katter. Speciellt Morgan, vilken skönhet. :)

lilo-nova
0

Jätte vacker katt!Tungan ute

texasmamma
0

Tack!

#23 här finns några bilder till på vackre Morgan om du vill kika

modellflickan
0
modellflickan
0

#25 Det vill jag gärna. Kikar in där på direkten Glad