God Morgon 1.9
Klockan står på 07:47 och jag hade tänkt mig sovmorgon…hehe, vaknade 05:40 med huvudvärk men efter en kort fundering kom jag fram till att jag drack alldeles för lite kaffe igår. Nu är huvudvärken borta, jag har druckit ett par muggar kaffe.
Idag bär det iväg på resa med synskadeföreningen här på Åland. Vi skall åka till Kimito Finland och kommer hem igen på söndagkväll. Känns faktiskt lite jobbigt att lämna mina älsklingar en hel helg… ja grannen går ju förstås ner och tittar till dom och ger dom mat, vatten och byter i lådorna så dom är inte vind för våg så att säga men det känns jobbigt ändå.
Vädret verkar hur fint som helst. Jomsan är i dagstidningen igen, ang den där bilden som blev så pop då hon somnade på soffbordet, och som fick hedersomnämnande i Hemmets Journal nr 31. "Åländska Jomsan blev Sverige-kändis" var rubriken. Just nu ligger hon bredvid tangentbordet och myser.
Nu måste jag börja stryka kläderna jag skall ha med mig men först skall jag ringa mamma. Hej svejs, hörs på söndag.
Godmorgon alla
Idag blir det en spännande dag för mig. Vet inte hur längre sedan det var en lång arbetsdag för mig - är ju vaktbyte idag.
Mamma är 1a dagen pensionär idag. Nej, jag tänker inte låta henne vara ifred för det. Hon får vara min mentor ett tag framöver.
Igår var sista dagen för mig som vikarie - Idag vet jag inte vad jag är.
Anställd på prov /eller/ ordinarie?
Det som är roligt i sammanhanget är att ännu har ingen frågat mig om jag vill vara kvar. Det har man fått höra på omvägar. Dom har tagit det för givet. Men visst vill jag vara kvar - när man har hittat bästa "drömarbetsplatsen" så. Trivs gör jag också.
Har gjort upp ett arbetschema som vi ska provköra nu. Så jag kan ju säga att jag är ledig jämt - jämna veckor alltså. Ska jobba vecka/vecka till att börja med.
Vimsan är ute, ska snart ropa på henne så att hon kommer in. Är så skönt att hon kommer när man ropar. Ingen skillnad om det är matte, husse eller lillhuse. Bra går det - även om jag inte trodde det för tre veckor sedan. Ja, så länge har hon bott här. TRe veckor idag.
God morgon folks!
Har precis vart ner i tvättstugan och slängt in tvätt.
Vi åker till stugan i kväll över helgen och Tage ska få följa med. Så vi får väl se va han säger om de. Svärmors hund Challe ska oxå åka med och Tage har träffat Challe en gång och då kom Challe flygandes mot honom så de gillade han inte.. ;) Förhoppningsvis så går de bättre denna gång.. Dom satt ju iallafall med en meters mellanrum då senast utan att Tage fräste.. :)
På bilden råkade Challe hamna, bilden är från stugan när vi är på en promenad han och jag.. ;) Tages nya buddie!

Idag vaknade jag utav att Feztiz skulle tutta på min arm, hon gör det ibland. Och det är svårt att sova med en spinnande katt i närheten av örat. Sedan så kom Willow o skulle in under täcket. Så då låg jag o myste med dom en stund innan jag gick upp. Idag så händer det inte så mycket men jag skall till stallet en stund. =))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Jahapp. Så den här dagen blev då. Först fem före att Jr försov sig - sen måsta man cykla utan å tusan för att hinna med färjan. Jag var ca 1,2km från kajen när jag fick budet om 2minuter kvar. Gissa vem som cyklade som en tok.
Men jag visste att jag skulle hinna. Hade en kompis för någon vecka sedan och kollade upp hur hårt jag cyklade - enligt scoterns hastighetsmätaren 23km/h.
Men jag överlevde arbetspasset. Hade inslag av positiva överaskningar också. Kommer att kännas konstigt att vara ledig hela nästa vecka. Tja, ledig och ledig. Ska ju satsa all energi på min sambo och hans grabb.
God kväll!
Idag var vi i stallet med skolan. Fick rida Gjosta idag igen och det gick bara bra :).. När jag kom hem från skolan så gick mamma och jag ner och handlade och så har jag damsugit halva lägenheten *känner mig duktig*
Nu ska jag bara ta det lungt :)