Godmorgon 30.8 06
Godmorgon!
Här sitter jag, med huvudvärk. Blä.
Ska nog överleva dagen, tror jag. Ska småningom fara på jobb och sedan så ska jag sitta och skriva ett dötråkigt brev - eller vad man ska kalla det. Ska skickas iväg med e-mailen i alla fall.
Vimsan tyckte att matte hade lust at leka inatt kl 05. Anfall mot mattes fot, tur att täcket var emellan, kände ju tänderna hennes. Hon har just haft ett morgonrace här. Hittat en ny leksak - en klädnypa.
Vimsan satt och jamade och ville ut. Så husse öppnade dörren, och hon tassade ut. Tror att hon kommer in när hon är hungrig sen. Får ju hoppas det i alla fall. Är 1a gången som hon är ute på eget initiativ. Förra gången var ju jag med.

Ta en huvudvärkstablett:)
-Godmorgon själv och hoppas huvudvärken avtar.
Vänligen/Linda
Nu har jag gjort om "min startsida" ut i cyberspace. Så någonting "vettigt" har jag gjort idag. Hi hi. 
Varför ska man ha någon annan sida när "katter i fokus" är den första sidan man läser???
Godmorgon
Idag är det skola i vanlig ordning och efter skolan ska jag direkt till stallet och kommer inte komma hem förren ikväll. Så blir borta hela dagen.
Ha en bra dag!

Uja för huvudvärk, hoppas att den går över. Jag hade det igår.
Mina katter busar oxå på natten men jag har vant mig o sover vidare. Men i natt så har Feztiz knött på mig i sängen o jag har fått ligga konstigt. Men så är det när man har katt.=)
Idag skall jag åka till en kompis i kattklubben o hälsa på henne o alla hennes fina skogisar o hundar det skall bli kul. Det blir nog mycket utställnings snack för vi skall ju snart iväg.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z

Skulle kunna fylla upp hela rutan med den smilysen. Är så glad just nu.
Huvudvärken har gett med sig och jag var ju och städade. Min mor var med. Var upp en sväng till kapten och diskuterade lite. Blir ju frågan om ett nytt arbetsschema nu. Är bra med en kapten som (nästan) struntar i hur vi jobbar, bara städningen fungerar. Anser att jag har världens bästa arbetsplats och det är nog så att jag "rostat" fast där.
Så min mor kan lugnt gå i pension den 1a september, som hon tänkte. Och har jag fattat saken rätt så kan jag snart titulera mig som "ordinarie lokalvårdare" istället för vikarierande framöver. Jag frågade henne om jag blir ordinarie nu, "Ja, det är väl så!" svarade hon.

Jag blir knäpp på min katt. 
Hon har varit ute i ca 9 timmar idag. Visserligen in och äta, men sen ut och sova under verandan igen.
Nu slängde hon sig i min famn. Bara lägger sig där. Strunta i var alla tassarna är och hur huvudet hänger. Hon ser egentligen ganska festlig ut som hon ligger.
Måsta fixa lite, att hon skulle få lite bekvämare (Okej, att jag skulle få bekvämare.) Tvärs över hur som helst. Hon måsta vara mindre kräsen vad det gäller sovställningar. Är ju rädd för att hon ska trilla i golv, hon är ju en riktig drullputte ibland.