Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 587 ggr
Jenka
0

Godmorgon 18 Augusti

Godmorgon!

Jaha, idag är det upprop i skolan, så nu drar allt igång igen. Fast iofs så är det juh mitt sista år :D. Idag ska jag nte göra så mycket förutom att åka till skolan. Morfar skulle kanske komma över en sväng och kolla på mammas bil, hoppas på att han kan fixa den så vi slipper hyra en bil till chinchilla utställningen.

Hoppas ni alla får en trevlig dag!

Solveig
0

Jag har jobbat en hel vecka redan. Vi hade upprop igår. Skönt med fredag, men mycket jobb kvar innan allt flyter.

kristinah
0

Kunde sluta kl 12:00 idag för jag hade övertid att ta ut. Ikväll ska jag på personalfest. Solen skiner och det är sensommarvackert

Pia
0

Åh, det är allt lite vemodigt att höra om skolorna som börjar…:/ Då känns det som att sommaren verkligen är över - men det är den ju inte, nej, nej!!

Idag blir det nog en lugn dag, konstigt hur lätt det är att strunta i att vara aktiv…:) Fixa papper m m till lilla Solbritt som "äntligen" skall flytta imorgon (hon skall bli en dansk tös), ligga lite i solen och fixa i trädgåren - märkligt hur förhållandevis lite regn som behövdes för att gräsmattan skall se helt vildvuxen ut…

Ha en fortsatt fin dag!

SallyB
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åhh, gissa vem som känner sig som världens sämsta matte (men även straffades omedelbums för det)? Det är jag - som nu tvättar mitt duntäcke…

Lilla älsklingen har ju haft krage på sig den senaste tiden då köttfärs-testet utlöste väldigt svår klåda. Jag brukar ta av den nån gång varje dag och ibland på nätterna för att hon ska få tvätta sig och så vidare (då med 'halsduk'). Inatt var hon på väldigt busigt humör och rejsade genom lägenheten som en mindre elefanthjord när hon slapp kragen. För att lugna ner henne stängde jag sovrumsdörrarna med henne hos mig (något som jag i princip aldrig gör annars, dvs stänger dörrarna). Nångång på morgonkulan vaknade jag av ett intensivt jamande och att hon krafsade på täcket, dock satte jag det bara i samband med att hon var busig och trotsig *knäppaste matten i stan…* Till mitt försvar vill jag säga att jag funkar inte helt enligt intsruktionsboken när jag sover.

Ja, ni har väl räknat ut det vid det här laget: lilla älsklingen var svårt bajsnödig (lös i magen) och ville gå på toan. Hon har aldrig misslyckats tidigare, så det måste ha varit en hemsk upplevelse för henne. Och så här i efterhand, vaken och allt, så vet jag ju att det inte var normalt för henne att låta så och krafsa så på mig. Nu får jag hoppas att duntäcket går att få rent och att solen fortsätter skina så att jag kan få täcket någorlunda torrt (eftersom jag inte har hämtat ut den nya tvättstugenyckeln) och då inte kan tumla täcket. Jag har ju egen tvättmaskin, och behöver inte tumla i vanliga fall.

Pia
0

Lilla gumman då…:/ Det blir dock lite av en rolig episod att komma ihåg när ordningen är återställd och täcket rent…:)

Destany
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag har jag varit med en en kompis i hässleholm på ultraljud.. sen såg jag på internet att ikea fått in min skohylla så det blev en tripp till helsingborg oxå så nu e hallen komplett…

första natten sen katterna kom hem o jag sov tryggt o lugnt som jag brukar när dom e hos mig…skönt att de e hemma igen=)

Puma gör sin favvo syssla

Pia
0

SallyB, jag glömde ju säga att kisseliten tydligen varit inne på Katter och tagit fasta på den här tråden att döma av ditt foto…:)

SallyB
0

Pia - det verkar så Skrattande