ID-Märkning!
Då vi snart får hem vår lilla misse har vi börjat fundera mer i detalj på hur vi ska ID-märka vår älskling.
Då jag har haft en katt i tidigare år som var chip märkt och försvann, hon hade blivit påkörd och på grund av att hon inte hade någon synlig märkning i örat blev hon direkt nedgrävd och vi var tvugna att ta en egen spade och gräva upp henne. Vi vill givetvis inte att detta ska hända vår, så jag bestämde mig för att ta en öronmärkning, men nu har vi även funderat på att dubbelmärka henne med även ett chip, då bokstäverna kan "suddas" ut lite med åren.
Jag skulle vilja disskutera det här lite med er. Vad tror ni? hur har ni?
Är detta nödvändigt då vår katt ska vara innekatt hemma hos oss förutom långa prommenader, och ha möjlighet att gå ut fritt då vi är hemma hos mina föräldrar i Dalarna?

Jag skulle märka henne direkt med ett chip och sen ev tatuera henne i örat när hon ska kastreras.Alla mina katter är chipmärkta.
Fler och fler katter blir chipade så jag tror att fler tänker på det.Den katten vi hittade död förra sommaren tog vi till en vet för att kolla men tyvärr var den katten omärkt.
Stolt ägare till tre La permer
Jag vet att min veterinär vägrar att öronmärka. På gott och ont.
Medarbetare på jack russel terrier
Min katt är öronmärkt. Var det redan när jag köpte honom. Men nu när han bara är tre år gammal så är det helt oläsligt. Jag kan iaf inte se ett dugg vad det står i örat på honom..
#2 - Vägrar h*n att öronmärka till förmån för chip?
Har hållit bra på våra äldsta katter som är ca 5,5 år. De blev öronmärkta när de var 3 respektive 4 månader. Jag ser fortfarande vad det står.

Min katt är innekatt, vi bor i lägenhet och om han får för sig att smita så kommer det li roligat att se på för då måste han vänta tills någon kommer och öppnar in till porten osv..Jag har bara chip-märkt honom eftersom jag tycker att tatueringar är fula. Ifall det finns en risk att din katt kan smita så tycker jag att du borde göra både tatuering och chip. Tatueringen visar att katten tillhör någon och chipet är läsbart 
jo, skulle det bli en tatuering så sker det vid kastreringen. vill söva ned henne så lite som möjligt :)
är väl inte riktigt risken för att hon ska smita på det sättet som vi är räddasr för, men om hon skulle bli bortförd, skrämd eler liknande.
tänkte göra en hälsokontroll på henne hos vetrinren och då chippa henne samtidigt strax efter att hon kommer hemt ill oss. så får vi kasnke se om vi tatuerar henne sedan. beror ju lite på hur modig hon är ute och så med. att hon smiter ut här hemma är det ingen risk med, 6e våningen, hiss och sen port :)