Katter iFokus

Katter

Etikettom-sajten
Läst 5195 ggr
SallyB
1

Smileysarna

Ursäkta Svengelskan i rubriken. Men jag undrar om det inte vore möjligt att inte ha dem som "bilder" utan ist att man kunde använda vanliga tecken ex v :) för att få Glad ? Så fungerar det på de flesta forum jag känner till.

Fvb till iFokus ansvariga Skrattande

Sessan1
0

Visst SallyB kan man göra det, men jag tänkte bara på att det finns olika smileyes på msngrupperna om du känner till det?

Det behövs ju inte här, bara för att det finns på andra grupper som msn t.ex!

Det var bara  en tanke jag hade när jag för ett tag sedan efterlyste fler smileyes :))

MVH

Sessan1

SallyB
0

Nu vet jag inte riktigt om vi 'pratar' om samma sak?

Sessan1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

alltså jag menar som du att man kanske kan skiva olika tecken istället för smilyesarna som finns här. Som :) för glad, :( = ledsen,

är det så du menar?

Som på msn grupperna  finns en smileyes figur som visar t.ex : tummen upp och tummen ner, beroende på vad man tycker är bra eller dåligt. en smileyefigur är arg t.ex, då visas en arg smileyefigur.

Du kanske inte är med i ngn msngrupp så du förstår hur jag menar.

skickar med en  bild här:

Pia
0

Om jag skall våga mig på en gissning så tror jag att ni beskriver två olika saker, obs tror alltså:)

Sessan önskar mer utbud och variation på de befintliga smajlisarna, medan Sallys önskemål är att istället för att trycka dit en "gul gubbe" så blir det just alla tecken man använder, :), :( osv automatiskt omvandlat till smajlisar…?

Pia
0

Och så fiffigt att jag redan nu kan ge ett svar på just detta önskemål om "kortkommando", det har varit uppe på värdsajten -

>Vår målsättning är att iFokus-sajterna ska vara lite seriösare och >vuxnare än de alternativ som finns på annat håll. Av den anledningen >vill vi inte uppmuntra för mycket till användandet av smileys i >diskussionsinläggen.

Jo jag vet, många tycker att smajlisar underlättar beskrivning av känslor och att de är ett rba sätt att undvika alla missförstånd som kan uppstå med den här typen av kommunikation - personligen är jag inte en fan av dem alls… Sicken tur att vi är olika:)

Hoppas det var svar på din fråga Sally? Även om det iofs inte var vad du önskat…

SallyB
0

Ja, det är som Pia skriver i #4.

Nä, överdrivet användande gillar inte jag heller, men ibland är de bra att ha Räcka ut tungan

Tack för svaret, Pia, då vet jag vad som gäller tills vidare, då.

Pia
0

Alltid trevligt att kunna ge ett racer-svar, även om det inte var så positivt s a s…:)

Jenna-Gun
0

hej

Tecknen :) för dessa smilisar. ser jag  (synskadad) Men de gula gubbarna ser jag inte alls, Jo att det är en gul gubbe. men inte vad den uttrycker för känbslor.

SallyB
0

Jenna_Gun, det var bra att få reda på :) ska tänka mig för (ändå mer) vad gäller användandet av gula gubbarna.

Pia
0

Åh, där ser man, vad bra att du berättade det Jenna_Gun:)

Jenna-Gun
0
Älskar_hästar
0

Ops , skulle bara testa en sak .