Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 783 ggr
eken91
0

Sommar!!

non som har en bild på sin katt.. på en bild där det verkligen är sommar.. en riktig sommarbild!

skriv gärna oxå nått roligt sommarminne ni har:D

eken91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

den här gillar jag me blommorna:D

Hannapanna
0

Sten i stugan! :D mycket grönt!

Pia
0

Vilka fina bilder!

Den här bilden tycker jag symboliserar hur skönt det är att kunna sträcka ut sig i gräset och solen som liten kisse (eller människa för den delen…:)

Några roliga sommarstorisar har jag dock inte att förtälja, så där på rak arm… Men jag vill gärna höra andras! Vilken kul idé, eken91!

eken91
0

tack^^

eken91
0

ja får vell komma på ett minne… Hmmmm!!

eken91
0

återkommer.. om ja kommer på nått;)

Pia
0

Ja, jag vill då gärna höra fina somamrminnen á la katt…:)

Älskar_hästar
0

tog lite sommarbilder på natasha igår , här posar hon i trädet . :)

Älskar_hästar
0

här fixar hon naglarna lite (:

Älskar_hästar
0

natasha tycker hon äger den kort-korta stubben

Älskar_hästar
0

här ser det ut som att hon ska äta maskrosknoppen

Älskar_hästar
0

här kurrar vi tillsammans , men jag gömmer mig mest . (;

eken91
0

Nått sommarminne då?? Pia har du nått sommarminne??

Pia
0

Men vilken härlig bildserie på Natasha!

Hm, sommarminne… Det enda jag kommer på så här på rak arm är det som hände med min (familjens) allra första katt, en hittekatt som kom till oss mitt i iskalla vintern när han var runt året. På vinterhalvåret var han innekatt och om somrarna hade han fri tillgång till uteliv på landet. Han blev över 17 år och fick till slut problem med njurarna så han fick somna in och begravdes på landet.

Hur som helst, det jag skulle berätta var att en vårhelg när vi kom ut dit till landet försvann han. Vi letade och letade och förstod inte vart han tagit vägen, han jamade inte eller syntes till. Som tur var var min pappa kvar på landet, när mamma och jag åkte hem till sta'n, men katten syntes ändå inte till.

Efter ett tag hördes lite jamanden, ibland syntes han på lite avstånd men var skygg ändå. Det tog bra lång tid innan han blev sig själv igen och kom och gick som han ville som samma go'a katt han alltid varit. Medan han "var borta" tycktes han ha bott i stengärdsgården bakom stugan.

Jättemärkligt hur det blev den sommaren, eftersom han bott hos oss i flera år och varit van vid livet både som innekatt och landet-kisse så förstår jag inte vad som fick honom att reagera på detta sätt…

Inte jordens roligaste sommarminne, men ialla fall ett minne…:)

Älskar_hästar
0

#14 Det där med skyggheten påminner lite om Natasha när vi kom hem från Finland efter 2½ veckor . 5 av 7 i familjen drog på semester i Finland , de äldsta var hemma . Sen när vi kom hem hade Natasha gått ner ganska mycket i vikt och vågade nästan inte kliva in genom dörren . Hon var också skygg och ville inte vara i ens famn så länge . Men sen när jag började kela med henne igen när jag kom hem blev allt som vanligt . Jag tror att dom inte har kelat med henne så mycket och att hon inte fått så mycket uppmärksamhet , något hon får mycket av när jag är hemma . (: Det var det här året , inte precis ett minne , men något sånt ialla fall , ett "nära minne" ;D

eken91
0

Jag har ett sommarminne.. om en katt som tyvärr inte bor hos oss längre:/… jag var rätt så liten och skulle hem från skolan… och när jag gick förbi lärarparkeringen.. så sitter det en fet liten, röd katt på min lärares bil.. ja börjar klappa den.. o sedan ropade min mamma på mig o ja började gå hemmåt, vände mig om ibland o vinka glatt mot katten^^ när jag kom hem hörde jag lite senare nått utanför.. det va katten som satt utanför o jama.. ja gick ut o satte mig hos den.. senare nästa dag när jag skulle gå ut så satt katten fortfarande på trappan.. efter nårga dagar satte vi ut en annons på att en katt hade hittats och satte upp en massa affisher.. men vi fick inte några svar.. vi hade byggt en typ korg som han kunde gå in i o han bodde hos oss tills vi skulle hitta hans ägare.. men nehe hitta ingen.. tog flera veckor tror jag.. men sen så hittade vi en som vi skängte katten till så han kunde få ett bra hem..^^ för vi kunde inte behålla han pågrund av mammas allergi..:/:( meen ja saknar honom fortfarande för han va så snäll o super gulli.. min mamma döpte han till Nils HubertFlört

Pia
0

#15 jo de kan ju bli ganska ynkliga om man är bortrest en längre period och de inte får de där vanliga dagliga sällskapet som de är vana vid, lilla gumsan då…:/

#16 Nils Hubert, så sött, och vad skönt att han fick ett gott hem!

Älskar_hästar
0

#17 hm , jag skrev nog lite fel där 5 av 9 var borta .. eller vänta , det stämmer inte , eller? joo vi var fem borta , men fyra var inte hemma .. !? eller är vi 9 i familjen ? joo det är vi nog ! hum hum  .. mamma , pappa , jag , rebecca , jessica och simon , NEEJ , vi var ju 6 st borta och tre hemma , så var det ! Generad

Pia
0

Oj, det verkar jobbigt att hålla reda på alla familjemedlemmar…;)

Älskar_hästar
0

ja , det kan bli lite krånglit ibland Flört

eken91
0

e det ingen annan som vill dela med sig av ett sommarminne??

Jenna-Gun
0

Denna är härlig