Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1019 ggr
Pia
0

Kattstatyett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här lilla söta statyetten (Cari & Don) med två små kompisar med bekymrade uttryck är en favorit hos mig. Köptes i Skottland för ett antal år sedan, men jag har sett liknande här i Sverige. Här hittar du fler statyetter från märket Second Nature Design.

Har ni några kattstatyetter som ni gillar lite extra?

Pia
0

…nå?

Sessan1
0

Hej Pia!

Vet du ngt om man får låna dessa  bilder?

Tänkte isf till grafik med mera!

Jag har ju ett grafikprogram som man skulle kunna använda dessa bilder till.

"frågande katt"

kristinah
0

Statyett vet jag väl inte om jag har men den här som jag har hänger i fönstret gillar jag skarpt. Jag har gjort den själv på en tiffanykurs och jag är väldigt stolt över den. Har tänkt ge bort den men sen har jag ångrat mig så den får nog hänga kvar hos mig. Jag har också en svart liten kisse som jag fick i present då jag fyllde 6 år som jag heller inte kan göra mig av med fastän den inte är ngn skönhet längre men jag blev förtjust i den från första stund minns jag och det är ju över 40 år sedan jag fick den.

caspros
0

den här fick jag då jag fyllde jämt o den kan man ju leka lite med

caspros
0

samma statyett som ovan fast i juletid

Pia
0

#2 Hej frågande katt:),

Nej jag vet faktiskt inte alls om man får låna bilderna för grafik. Men de är ju för söta de olika modellerna! Det finns kanske någon kontaktadress på sajten Second Nature Design som man kan maila och höra om? Om man anger att det just är det företaget som är grund för grafiken så blir det ju reklam också, kan jag tänka mig…

#3 Åh så fin, Tiffany-tekniken är så läcker! Är det svårt? Skulle vara roligt att gå en kurs…

#4 Så söt, den är ju bara för läcker med sin sommarkrans! Roligt att utnyttja den till årstidsrelaterade prydnader:)

kristinah
0

#3 Tiffany är egentligen inte så svårt men det tar ganska mycket på nacke och axlar. Sen kan man både bränna sig och skära sig samt få glassplitter i ögonen om man inte slipar kanterna med skyddsglasögon på sig. Billigt är det egentligen inte heller, men ack så roligt.

Pia
0

Oj, det låter lite läskigt - det kommer från en som tycker det är en smula obehagligt att pyssla med silversmide, gas, syra och filar…:/ - men det blir ju så tjusigt!

Sessan1
0

ok Pia.

Jag ska försöka att maila och fråga fast saiten verkar vara på engelska! Jag kan inte så mycket engelska tyvärr, men ska försöka iaf!

Jag tycker man ska fråga först innan man lånar ngt på nätet! Tycker jag tillhör nett och ettikett på  nätet!¨

Kram/

Sessan1

Pia
0

Absolut, det tycker jag med:) Kanske kan du få hjälp med att översätta en förfrågan till engelska? Jag skulle själv kunna hjälpa dig, men just nu är "det lite mycket"…