Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 679 ggr
kristinah
0

God Morgon 6.8

Jaha, det gick likadant med den här sovmorgonen som igår…vaknade 5:30 men idag var det inte kattorna som väckte mig, min blåsa var FULL. Då tyckte ju förstås kattorna att eftersom jag var uppe så kunde jag lika gärna ge dom ngt att äta (torrfoder har dom tillgång till dygnet runt). På den vägen är det. 3 muggar kaffe för min del och mat till kattorna. Konstaterade att grannen under mitt vardagsrum inte hade gått och lagt sig ännu  Skrattande. Tvättmaskinen surrar idag igen, jag har varit ut med mina sopor, kelat med kattorna, och nu ska jag äta lite innan jag skrämmer igån "snabeljohanna"= dammsugaren.

Sen kanske jag åker och äter upp min vinst från igår, lite thailändsk mat skulle väl passa bra på en söndag eller hur?

Hannapanna
0

Sigge väckte mig oxå som vanligt bid 5.. fick henne dock att vakna om men nu ville hon inte sova mera.. :)

Vet inte om jag kanske tar en sväng till svärmor idag.. vi får se litegran. Annars blir det bara till att slappa!

Destany
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag kom hem vid 3 inatt igen .. vaknade vid halv 7 o hade sån kramp i min vad.. somnade om till halv 9 katterna sov fortfarande så jag somande om till halv tolv…E seg idag men det går katterna e lugna o fina för en gångs skull på morgonen.. har ingen aning vad som händer idag..

kristinah
0

NUUU…har jag städat färdigt. Äntligen har jag fått det gjort. Klockan är 14:03 (finsk tid och jag har hela eftermiddagen på mig att göra ingenting. Ändå har jag inte stressat (jag har ju fotat mina kattor här emellan också). Nu skall jag duscha och sedan skall jag åka och äta lite thailändsk mat i min lilla ensamhet. Njuta skall jag göra…

Pia
0

#0 Snabeljohanna, vilket bra nytt ord jag lärt mig idag!

Låter alldeles utmärkt med lite thailändsk matnjutning, vill gärna höra hur det smakade sedan:)

Just det, jag flyttar inlägget till gruppen Tassavtryck, som är tänkt att vara så där allmänt snack-relaterat. Medan Forum-relaterat handlar mer om praktiska saker och information kring just iFokus. Det blir lite snurrigt med alla rubriker ibland:)

#1 Just det, du är kattvakt, visst var det så? Så lille Tage får fyrfota sällskap ett tag då?

#2 Men det är ju skönt, att inte ha några planer och ta dagen som den kommer…:)

Pia
0

Själv har jag varit en snabbis på Zetas och fikat, det var gott det, och mysigt att sitta i allt det lummiga:) Fast det var något fjantigt fotoförbud, så jag kunde inte dokumentera det hela…:/

Tänkte sola lite, men det blir jobbigt med all värme som står still i trädgården tycker jag, så nu sitter jag vid datorn ett tag och skriver på allt som jag har att skriva istället.

När det blivit lite svalare så flyttar jag nog ut symaskinen till terassen och syr lite saker som blivit liggande. Och när solen försvunnit från rabatterna så skall blommorna få en välbehövlig vattning.

Engla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag ska vi ta en promenad med Ängla. Söndagar är så mysiga..för då behöver man inte göra någonting…!Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Pia
0

Nu ser jag då en ny rubrik för kattfoton - Katt med skottkärra…:)