God eftermiddag 3 augusti
Lite mulen och ganska blåsig dag, tämligen skönt…:)
Idag har jag bara haft en slö- och slapp-dag, rätt skönt det med:) Nu skall jag tvätta golven och sedan kanske blir det en tur iväg för att äta sen lunch eller fika någonstans.
Hur har er dag varit?
Idag fick jag träffa världens bästa Oskar :) Men det regna konstant, inget kul jag fick inte en enda bra bild :( Hans rätta sida kom inte fram. Men det var underbart kul att träffa honom. Och mamma lova mig att vi skulle åka dit snart igen när det är bättre väder :D:D Får juh inte glömma att jag träffa Jerkersit heller, en underbar liten häst ;P.. Efter besöket åkte vi och fikade, jag tog en räkmacka och läsk. Måste säga att det var en liiiten räkmacka :/ Sen efter det åkte vi till Eugenia och hälsa på hennes gris innan vi åkte hem :P
Skickar en bild på Oskar som är från idag..

Idag så var jag i stallet f.r.o.m 11 till 2 på dagen . Sen kom jag hem och gjorde ingenting . Yep , ingen speciell dag minsann . Haha 
Hej alla! Jag började arbeta kl 6:15 i morse i stället för normalt 8:00. Försökte få undan lite innan de andra kom 7:30. Sen får man inte vara ifred. Patienter kommer, telefonen ringer, jag vill ha kaffe, hämta journaler från journalarkivet, skriva journaler, skriva journaler och skriva journaler. Gav upp kl 16:00 och har hur mycket som helst som är oskrivet. Hinner liksom inte med att ha två polikliniker att ta vara på, Tack och lov kommer min arbetskollega tillbaka från sin semester nästa vecka. Men då ska jag gästspela på barnpolikliniken för öronpolikliniken har ingen läkare nästa vecka.
Funderar på en liten promenad. Förresten premierade Joppe med sele och koppel en stund igår. Han brydde sig inte ett dyft om selen men så lite snopen ut då han rusade iväg och det blev tvärstopp strax efter.

I förmiddags gjorde jag inte ett sugg. Tittade på film. Sen åkte jag o hämtade mor min för att vi skulle ut på shoppingrunda. Jag köpte mig ett par ridskor (som var anledningen till vår runda)… Och sen köpte jag lite annat smått o gott.
Så nu ska jag prova mina ridskor o åka till hästen o rida en sväng. Skönt såhär på kvällen när det fläktar lite =) Blir inte lika svettigt i ridbyxorna då.

#1 Oskar var väl en riktig sötis!
Du får ta en räkmacka på Lyran i bredäng nästa gång, de var alldeles lagom i storlek:)
#2 Det är faktiskt riktigt skönt med de där dagarna när inget särskilt händer, avkopplande för både kropp och själ:)
#3 Vad spännande, 14 dagar i Kina! Är det jobbresa *frågar nyfiken*? Vad mysigt och hämta hem Tage!

Jag har precis kommit hem från jobbet… jag jobbar i hemvården o e därför ute mycket o fy fasen vad det regnade o åskade jag blev blöt änna in på skinnet…. e frösen nu….Se när jag skulle köra hem så startade inte en kollegas bil såvi fick hjälp av nattpersonalen för jag har startkablar men vet inte hur man använder dem hennes bil gick igång o jag kunde köra de 3 milen hem med gott samvete…. katterna busar jätte mycket nu….
#6 Nej ingen jobbresa! Enbart för nöjes skull! ;) Hans halvbror och halvbrorens pappa jobbar dock i kina så sambon och hans syster åkte (åker fortfarande) till kina. Dom är nog framme om 2-3 timmar tror ja.. hmm.. :) Ja spännande för honom är de nog alltid.. men jag kan ju inte låta bli att vara lite avis.. och såklart när de är sovtider också sakna honom en massa.. har lite svårt att sova själv..
Men jaa de ska bli supermysigt att hämta hem Lillen!
*happy happy*
#6 Ja Oskar är vekrligen söt :P
Då ska jag åka dit nästa gång jag vill ha en räckmacka. Jag vart verkligen besviken när jag såg den :P