Min frågelek!
Du vet säkert hur man gör denna leken. Jag börjar med en fråga, nästa svarar på frågan och ställer en fråga (katt-fråga) o.s.v….
Får din katt torrfoder?

Ja, mina katter får både torr o blötfoder
Badar du din/dina katter?

Nej det e förenat med livsfara för mig.. de blir som två ilskan tigrar..
Borstar du din/ dina katter?
Inte jag men barnen kan göra de ibland.
Hur många katter har du?
Jag har 8 katter, fyra huskatter och fyra perser.
Gillar dina katter att åka bil?

min katt gillar att ka bil om hon ser mig men buss/tåg gillar hon inte
vilken leksak är din katt/katters favorit?

Lite allt möjligt, kattmyntaråttor, pälstussar, vippor, kvitterråttor…
Är katten/erna du har nu de/n första du haft?
Nej jag hade Lucas innan!
Varför fastnade du för just din katt?
För han kom och la sig i knät det första han gjorde när jag skulle välja en i kullen =)
Har din katt sprungit bort nångång (och sen kommit tillbaka?)

nej hon har aldrig sprungit bort men hon har sprungit ut till närmaste buske en gång då vi har en katt som kan öppna dörrar.
Har ni någon katt som kan nått speciellt trix?

Hm, ibland kan dem sitta på kommando. Om jag har nån godsak i handen:P
Hur gammal/gamla är din katt/ dina katter?

18v
när hade ni kattungar hemma sist?

Lite drygt ett år sedan, lääänge sedan…:/
Brukar din katt hitta på hyss?
Tycker inte att dom gör annat :S om dom inte snor mina tamponger river dom sönder allt toalettpapper (spelar ingen roll vart jag lägger det)
Mina gäster har börjat fråga varför det alltid är hål i pappret :S
vilken är din favorit kattras?

Brittiskt korthår *vilken överraskning*
Brukar din katt gå ute med sele och koppel?
Japp, Heman älskar att vara ute och kommer springande när man tar fram selen. Hector tycker att det är okej men trivs bäst inne. Småttingarna har inte varit ute ännu.
Har du fått konstiga kommentaren från folk för att du har katt?
"The crazy catwoman" blir jag kallad på jobbet… inte mitt fel att jag pratar om katt hela tiden… Sen får man höra de underligaste komentarer när man berättar att man ska ut och rasta katten i sele :S
Om jag var en katthatare (med massa fördommar) hur skulle du övertyga mig om att katter är fantastiska?

kanske skulle bjuda in dej på fika..o se till att mina keligaste katter hålls i närheten…
Gör ni som jag..pussar katterna??
Absolut, här pussas det hejvilt!
Bästa sättet att få bort katthår från soffan?
hmm har en jättebra grej som fångar upp hår om man drar åt ett håll och "släpper" allt hår om man drar åt ett annat.
Just nu har jag filtar i soffan som katterna ligger på. Det går fort att ta bort när man får gäster.
Brukar du samtala med dina katter?

javisst gör jag det..pratar även med andra katter jag träffar på under mina promenader..antar att man är allmänt känd som kollrig kattant vid det här laget..

Hallå, Sidentass! Vad är nästa fråga i Leken?
Då skriver väl jag en fråga istället :)…
Hur mycket betalade du för din katt? (om vi inte har den frågan)
Har inte fått hem den än.. men den kommer att kosta runt 2000 kr.
**
Vad har du för försäkring till din/dina katter? Varför just den?**

Valde agria som försäkringsbolag och det var en bekant som arbetade där som fick mig på det spåret.
Vad gör ni med era katter (hur tas de omhand) om ni åker på en längre, kattfri semester?

Då åker svärföräldrarna på att ha katterna hemma hos sej. Men änsålänge har dom bara tagit hand om min superlugna katt simon som är gammal gubbe,vetejsjutton hur jag ska kunna lämna bort sune 8 mån. Inte med svärmorsans 7 miljoner krukor. Han kommer ju gå amok.
Vilken färg på katten är din favorit?

Bruntabby med vitt gillar jag bäst.
Har din katt ofrivilligt ramlat i vatten (typ badkaret) någon gång?

baghera har ramlat ner i badkaret ett antal gången när han balanserar på badkarskanten när man duschar..
hur gammal/gamla var din/dina katter när du fick hem den/dom?