godmorgon 18 juli
jaha då var det ytterligare en morgon.. Vaknade av att puma kräkte på min dörrmatta så jag fick rengöra den lite.. Mulet vder e det här men det e ändå 23 grader…Ska snart iväg o köpa fiskar till mitt akvarie, rengjorde det igår o märkte att jag inte hade så många fiskar… ska nog köpa scalarer…Annars har inget hänt Zorro o Puma busar på som vanligt så det var nog inget allvarligt med henne….
sätter in en bild på zorro i busartaget
Här blåser det nordliga vindar men solen skiner. Egentligen var det meningen att vi skulle ta båten till Degerby på skutträff men eftersom det blåser så mycket är det inget nöje. Får väl ta bilen om vi ska dit. I morgon skall jag till Stockholm. Joppe och Jomsan busar på som vanligt. Häv ö nais dej.

Solen skiner och katterna ligger i skuggan i varsin syrenbuske. Hundarna och jag har varit på promenad och nu ska jag få förmiddagskaffe. Låter som en bra dag, eller hur. Vad gör man på en skutträff kristinah? och farras det fiskar i ditt akvarium pga Puma Destiny?
Det kommer en massa gamla stora segelbåtar som träffas i Degerby som ligger i Föglö, det är olika evenemang på "landbacken" bl.a sång och musik på tre olika ställen, t.ex på gästhem Enigheten (finns på internet). Sedan seglar båtarna ikapp till Mariehamn där Sjödagarna pågår. Själv har min särbo en träsnipa, byggd år 1956 som vi tänkte åka med till Degerby men det blåser lite för mycket för att det skall vara roligt och skönt. Det hinner ju förstås sluta blåsa till ikväll men vi åker nog till Degerby med bil i stället. Skall ta kameran med så kan jag lägga ut ngn bild på ngn skuta så får ni se vad det är frågan om.
Här har kallfronten kommit in med hård nordlig vind och 17 grader, men himlen är klarblå och solen skiner. Katterna är ute alla tre och luftar sig.

#2 hehe nej man kan tro det men hon e oskyldig iallafall till att äta dem.. men hon skrämmer livet av stackarna.. både hon o zorro hoppar in i glaset på akvariet de nya fiskarna såg helt förskräckta ut innan idag så hon kanske skrämmer livet av dem…

Snyggt!
hehe, jag har en kattunge som väcker mig på morgon en och under natten med. han försöker busa med mig hela natten. det är jätte jobbigt. så man får inte så mycket sömn.
Jessica89. Det där känner jag igen med en busande kattunge som vill leka och kela mitt i nätterna. Har du kanske ett eller ett par rum du kan stänga in katterna i så att du får sova? Det är ju viktigt att du får din sömn. Jag är själv tvungen att sova i vardagsrummet tillsammans med kattorna (har två) en månad framöver för jag har en grabb (lika gammal som du) boende hos mig över sommaren och han har fått ta över sovrummet. Jag kan ju inte ha honom i vardagsrummet och få sin sömn störd pga mina kattor. Då han flyttar ut i augusti kommer jag att stänga sovrumsdörren med kattorna på ena sidan och jag själv på andra sidan. Då får dom busa på bäst dom vill och jag kan sova. Hoppas du kan göra likadant. Du är ingen sämre kattägare för det. Kram.

#6 urtjusig bild!
Tack Pia och Välkommen tillbaka.

Tack, tack!