Likvärdigt EverClean?
Vet någon en Kattsand som är likvärdig EverClean vad gäller uppsugningsförmåga och lukt men som är mer grovkorning?
Jag använder helst EC eftersom den klumpar så bra och det knappt luktar något i lådan MEN jag har Kattsand på hela bottenvåningen. Även EC Everfresh är för småkornig. Sanden fastnar mellan tårna på tassarna och följer med när de går ur lådan.
Jag har en luddig matta framför lådan för att stoppa men det hjälper inte. Jag tror bara att en mer grovkornig sand hjälper men kattsanden man köper i mataffärerna - urk!!
/Anna
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"
Hur är det med EC för katter med lång päls tex. perser? Vet inte alls hur de ser ut.
Medarbetare på jack russel terrier
Vi har haft samma problem, och EC för långhår tycker vi är alldeles för liten den också. Har testa massa olika och fastnat för Katty Kattströ, den är super!! En blå stor säck, finns i de flesta djuraffärer och även i vissa mataffärer (var också skeptisk mot mataffärs-sanden först).
EC Everfresh ersatte Lowtrack som var för långhåriga katter. Om övriga sandsorter har en korngrovhet på 2 mm så har Everfresh/Lowtrack 3 mm, ingen större skillnad alltså.
En variant är ju att köpa en grovkornigare braklumpande sand i mataffären och blanda ner sanddeodorant, så luktar det ju i alla fall inte.
Everclean Less track ska ju vara grovkornigt och bra för långhårskatter! Har du testat den`?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#4, den sanden tas upp i samtliga ovanstående inlägg.
#5 sorry, visste inte att Low track var detsamma som Less track..
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Minou, jag ber om ursäkt. Jag har blandat ihop namnen lite. Sanden hette Less track förut men heter numera Everfresh Low track och har samma kornstorlek som Less track - alldeles för smått alltså.
Rätt ska vara rätt!
/Anna