God morgon 9 juli
Här sitter jag ensam för mig själv vid bordet och ser kattorna stoja med varandra ute i gräset. Klockan är 11:30 (finsk tid) och min särbo börjar låta om sig. Det blev lite sent igår för vi var på dans. Visserligen kom jag hem tidigare än han men jag kom mig inte i säng för det.
Det tycks bli ytterligare en varm och solig dag denna söndag. Termometern står redan på +21.9° C i skuggan och löven rör sig inte mycket. Idag kanske vi åker ut på sjön. I en by här i Föglö har dom strandparty. Dom brukar ha roddtävlingar mellan olika byar vid det tillfället. Vi kanske åker dit och kollar läget. Brukar vara det mest populära evenemanget på hela strandpartyt. (Dom har i alla fall tur med vädret). i övrigt blir det väl att göra lika lite som de semesterdagar som gått. Nu har jag två veckor kvar av min semester.

Men är det semester så är det, då skall man bara vara och ha det så skönt man kan!:)
Här har det varit en varm men ganska mulen dag, igår regnade det t o m lite skvättar. Har mest legat och kollat på film och slappat, ibland orkar man inte genomföra så mycket… Men jag piggnar nog till lite senare hoppas jag…:)