Kallas?
Vad Kallar ni Era katter för?
Jag kallar tiger för bus och Bubben
x)
Sid kallas för Siddan, Sidden, Diddy, Diddan och Bollen (tjockis).
Lux kallas Luxie, Luxen, Fjant och Spaggen (smal som en spaghetti!)
Moritz kallar vi ibland för Flygande faran, Galningen, Toker, Pussgurkan och andra "fåniga" namn.
Lorentz kallar vi för Klumpen. Lortgrisen, Lilla grisen. Lilleman m.m.
Visst blir man barnslig när man har djur men jag bryr mig inte…
/Maria
Mulle kallas helt enkelöt för Mulle: Tufs kallas för Tuffe eller Tuffe Tiger och Snufs (min elaka bror som har döpt dem) kallas Snorpan.
Uj jag har en katt Mizzan som jag söger grisekatten åt (hon är mattekär där med grisen å en en kelgris) Sen har vi Barbie (hette det innan vi fick henne) henne kallar vi för barbie eller lilla gumman ett tag tjockisen då hon var mycket fet. Sedan har vi Mio hon kallas för sitt namn bara för hon vet mycket väl vad hon heter. Sen har vi Sture som kallas för sturebure en kelgris med. Vi har bara namngett 1 av våra katter då dom är omplaserings katter utan Mizzan.

Har 100 olika smeknamn på mina djur! Men Wilma blir oftast Wimmo. :)
Buster: pussing, pusspojk, buster.
Lucas: Tjockis.
Men båda kallas även: älskling, gubben, sötnos, bubben m.m. :P
Vår ena kattunge Totte har en massa olika smeknamn.. Totte, Tottson, Lorten (ja, kanske inte det trevligaste men..), Potte m.m.. Min katt Lilla My, Tottes mamma, kallas för My eller Muusan ("Moosan").
Nova, oxå kattunge, kallas för antingen bara Nova eller oxå Tjockisen (han é ganska rund om magen..). Våra andra katter har inga speciella smeknamn egentligen. Pimu, pappas ena katt, kallas för Piimä :) Caesar kallades för Pissnisse eller Luddfejs när han var liten.. :P
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

simon-simpan,simpis och tjockis
Sune- lilleman

Jag kallar Carmen för Lormen, tarmen, Lormis tarmis, Lormis och Karamell Tomten…
Electra kallar jag Plectra och kanelbullen.
Just nu går de under det gemensamma namnet Pisse Kass, eftersom jag haft en del problem med sängväteri från nån av dem….

jag kallar puma pumsan pume och zorro zorr och gubben.. e han jobbig kallar jag honom dampkatt

Hehe, dampkatt, jag ahde en katt som hette Skrälle, folk tyckte jag var elak när jag kallade han skrälle, försökte förklara att det var hans namn, då blev folk ännu argare på mig…

Vår ragdoll Elsa går under många namn men bland annat Elsa Bu (för att hon ibland skrämmer livet ur oss när hon krypit in i en garderob och sedan kommer uthoppandes) Busan eller Kitler av min sambo… Men som man säger kärt barn har många namn.

Vi kallar Izabella för Izabella, ibland med lite italensk brytning;)
MVH Isnornin
Schess kallas Schessibessie, Schessie, sötnos , (kärt barn har många namn) Sedan är hennes andra namn, smulan & disa. Men det tillkallar vi henne inte.
Min gamla katt Zimba, kungen ;) Zimbas andra namn är Linus, men tillkallar inte det heller.