Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1187 ggr
kristinah
0

God Morgon 26.6

Ja, då har jag liksom påbörjat min semester…med regn…typiskt. Nåja, solen försöker tränga sig genom molnen så innan kväller är det nog vackert igen.

Första natten med Joppe avlöpte nog ganska bra. Jomsan och Joppe somnade i samma soffe ½ m från varandra. Fast nu är det ju morr och fräs igen. Men jag tror inte det är så allvarligt i alla fall för när Joppe kommer till matskålen (fast jag lagt ut egen åt han) tar Jomsan ett steg tillbaka och låter Joppe äta.

Men ett tag inatt kom Joppe upp till mig och vilken spinnmaskin. Herregud så han orkar spinna, den där lilla katten. Trampar och vandrar å låter som ett helt tröskverk. Men gulligt e de.

Idag skall jag "skrämma igång" tvättmaskinen så får jag åtminstone ngt gjort. Sen skall jag nog bara ta det lugnt. Ha det bra alla ni som har semester. Jobba bra ni som inte har gått på semester ännu.

Tigrou
0

Gomorron! Skönt att det fungerar bra de kommer nog att bli bästisar snart och då kan de aldrig vara ifrån varandra.

mmm jag blev också väckt inatt av att Tigrou stod dyngsur på min kudde och kurrade kanske inte lika mysigt.

kristinah
0

Att Tigrou kurrade var mysigt men det blöta lät inte kul.

GerbeRosa
0

Vi tog hem Bellis 12v medan vår huskatt Mysan levde.
Mysan var nykastrerad och inte alls på humör att få en kompis.
Vi lyckades få henne på andra tankar genom att hålla Bellis på ett "mindre revir". Mysan "ägde" hela huset och Bellis fick till en början bara vara i ett rum i taget (där vi var).
Vi markerade det med att sätta upp ett kompostgaller i dörröppningen.
Då kunde Mysan hoppa över och känna att den där lilla inte hotade henne.
Det tog nästan en vecka innan de kunde "dela sovplats".
Riktigt kompisar blev de aldrig innan Mysan olyckligt dog senare under sommaren.

Mer om detta finns på vår hemsida http://gulltussens.sunsoft.se

/Margareta

GerbeRosa
0

Godmorgon förresten, det var vad tråden handlade om.

Jag arbetar även denna vecka och det är inte så kul när mina två kvarvarande ungdomar och katterna är i stugan och njuter.

I går flyttade den äldsta dottern hemifrån permanent och även om hon bott borta nästan ett år så känns det konstigt när det blev definitivt. Vi har inte världens bästa relation och hon kommer inte hem frivilligt längre och därför kändes det extra hårt när hennes saker också försvann. Nu finns inget "skäl" att komma för henne.

Hon skyller på 2tim resväg och allt annat, men det känns att det inte stämmer…

Jenka
0

Själv väcker inga katter mig eftersom dom inte får gå in i mitt rum pga chinchillorna..:P

Jaha idag.. Hmm.. Ska nog inte göra nåt speciellt, läsa kanske. Har iaf inte planerat något… Så det blir nog bara vara hemma och lata mig som vanligt :)

Pia
0

Jag är väldigt kluven till spinnande, trampande kissar på nätterna, i teorin hur gosigt som helst, men inte i praktiken (tycker jag), så jag har för länge sedan instiftat kattförbud i sovrummet:)

#4 låter jobbigt med er relation, ibland kanske det också kan vara en lösning att ta en paus, att man med lite avstånd och distans (både bildligt och bokstavligt) börjar se på det hela med andra ögon. Att det sedan går att resonera sig fram till en bättre relation.

Pia
0

Just det, själv har jag haft en mysig shoppingdag. Började dock inte så bra, det var länge sedan jag åkte pendeltåget i rusningstrafik på morgonen. Idag lyckades de med att ha ett hälften så lång tåg också… Så det var redan fullsatt när det kom fram till Kungsängen, även om man orkar stå i sin lilla "livsbubbla" hela vägen in till city så blir man ju måttligt road av alla som utefter vägen vägrar inse att det faktiskt INTE finns minsta utrymme att klämma in fler folk…:(

Hur som helst, fram kom jag och trevlig reashopping med en kompis blev det, mysigt med frukost på sta'n också. Folktomt och skönt:) På eftermiddagen gick jag på pedikyr, så nu är fötterna riktigt sommarfina!

Nu skall jag städa lite och sedan göra färdigt en sjal som jag har på beställning, till imorgon *märkligt hur man skjuter upp saker till sista minuten…*:)

kristinah
0

Pia. Varför göra det idag det du kan göra i morgon heter det visst. Du e nog inte ensam att göra saker och ting i sista minuten.

Pia
0

Nope, det är nog så, och det brukar bli ganska bäst under press också, för min del…:)

Hirit
0

#7 *märkligt hur man skjuter upp saker till sista minuten…*:)

Här kommer en lliten trevlig ramsa angående om att skjuta upp saker och ting till morgondagen…Skrattande 

Odiske,osope å fuhllt på bolom,pinnan å beina ha dötte ta stolom,brua e snöu, dä tin ta te våra, ahllt je ske jära dä jär je imåra.

Vi låg ganska länge i morse,jag steg väl upp vid 8 halvniotiden, sedan åkte vi in till vår lilla stad och uträttade lite ärenden,fast jag fick hålla koll på parkeringstiden,eftersom min sambo satt i frisörstolen och dessförinnan hade fått vänta ganska länge.(Drop in kallas det visst?)

Jag köpte mig en mjukglass, trodde att det skulle vara gott,vilket det är i vanliga fall. Men den här tyckte jag var i sötaste laget. Sedan kunde jag inte motstå att köpa en dubbeltriss som jag vann 50 kronor på,men inget skrap i Tv rutan.Men 50 kr är pengar det också.

När jag handlade en blomma på vårt numera ganska tråkiga torg(som äntligen ska planeras om så småningom) stod jag i vägen för en flygande mås eller vad det var, men den prickade precis min vänstra skuldra med lite måsskit (ursäkta ordvalet) tur att jag inte fick det i huvudet. Nog äckligt som det var. Nu ska jag hänga min nytvättade jacka på tork. Ha en god natt allihopa.

Pia
0

Uj, han var visst riktigt bra på att pricka den måsen:) Hoppas fläcken gick bort ialla fall!

Av dikten förstod jag inte så mycket dock, men det lät roligt ändå…:)

Hirit
0

Ja det var han och under flygning dessutom Skrattande Jodå,jackan blev ren.

På svenska:Odiskat,osopat och fullt på bordet. Pinnarna och benen har ramlat av stolarna (man kan säga att de har lossnat) Bron är snöig,det tinar av till våren. Allt jag ska göra,gör jag i morgon.

Pia
0

Den var jättebra! Det var väl en alldeles utmärkt illustration av det hela:))