Kattvakt - hjälp!
Hej jag är nu kattvakt åt min kompis katt på ca 1 år, den är väldigt aktiv och ganska skygg - fast ändå lekfull och lite kelig. Men den jamar jättemycket, varför?
har den hemlängtan eller vill den ha uppmärksamhet? kan inte jättemycket om katter så skulle bli jätte tacksam för hjälp (ganska snabbt!) 🙂 Den har också hoppat upp på diskbänken osv. hur gör jag för att den inte ska göra det??
Katter pratar, mina brukar vilja att jag ska jama tillbaka innan de blir nöjda.
Angående diskbänken finns det egentligen bara en lösning och det är att stänga dörren till köket. Katter har nämligen en väldigt stark vilja när det gäller den platsen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Kan vara att den vill visa dig någonting, att den vill att du ska jaga den, även att den vill prata med dig.. Mina katter jamar i stort sett hela tiden, men på olika sätt beroende på vad de vill. Kanske den katten är van att kommunicera med oss människor genom att använda rösten?
När det gäller diskbänken säger jag som vilda vittra, stäng köksdörren om du inte vill ha katten där. I annat fall får du helt enkelt torka av diskbänken innan du diskar. Mina är på både diskbänk, köksbänk, kylskåp och lite överallt.. "I'm a cat, I do what I want"
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉