Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 840 ggr
Destany
0

godmorgon 8 september

idag vaknade jag tidigt fast jag gick o la mig sent.. har gosat med Zorro i sängen… härligt när han e på det humöret o inte bara sur på morgonen, den katten har dåligt morgonhumör annars..Puma har jag knappt sett röken av idag. ska iväg med mina föräldrar idag upp till småland nånstans.. ska bli kul..ska kolla födelsedagspresent till morfar han fyller 80 år nästa lördag. han e den enda jag har kvar nu .. här e det mulet ute idag hoppas det blir bättre väder senare..

ha det bra alla kattälskare där ute..

Veduran
0

Hejhej!

Länge sen jag skrev här men nu är det dags. Idag är det regn, grått och åter regn här… en dag att bara slappa i. Har klippt klorna på Vilda vilket alltid kräver lite planering. Sonen håller henne i sitt knä, lägger tjockt täcke över henne och sen klipper jag så fort jag kan samt mutar lite med godis emellan åt. Vi klarade oss nästan helt skadefria den här gången också. Något enstaka hugg och rivmärke fick vi både jag och sonen som vanligt men nu är hon hur go och glad som helst igen, hon sitter här i skrivandets stund på min axel och kurrar :)