Mina katter utan hem!
Jag och sambon tror inte denna relation funkar längre och jag har 4 katter, min sambo vill att jag flyttar om jag ska det så fort som möjligt vilket betyder att jag och min hund kommer ockupera folks soffor på obestämd tid. Vad ska jag göra? Två vuxna katter samt två 26veckors!
jag har varit i din sits och den är verkkligen inte rolig, men jag lyckades ändå prata med mitt ex om att han fick ha katten tills jag hittade egent boende(min vän jag fick bo oss var allergisk) och han älskade ju katten och det var ju inte katten de inte funkade med;) så det gick ändå bra…
det är mitt råd att ni kan lösa de om dom kan bo där så länge tills de löser sig för dig
Beklagar situationen. Alltså din sambo kan ju inte bara slänga ut katterna utan hen får väl ha dem hos sig medan du letar nytt boende till dig/dem. Om samtliga katter är kastrerade, försäkrade, vaccinerade, öron/chipmärkta samt vid god hälsa, KAN det ju även finnas en liten liten chans att du kan få napp om du skriver en privat jourhemsannons. Dvs betalar katternas foder + ev. veterinärkostnader medan de är i ett jourhem i väntan på permanenta omplaceringar eller att du själv kan ha dem igen. Att vara jourhem är ett bra sätt att testa att ha katt, eller att få ha katt en kortare period för ngn som inte är redo att ta sig an en 20-årig förbindelse med en katt. Jag har aldrig sett en privat jourhemsannons, men någon ska ju vara först… . Kolla även med katthemmen i ditt län.
Om du är skriven hos din sambo (oavsett om han ensam står på kontraktet) har han inte juridisk rätt att slänga ut dig förrän du har hittat en ny lägenhet.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Jag står skriven på en annan adress pga då jag tillhörde fel kommun för arbetsförmedlingen förut. Och han vill INTE ha mina djur där, det är liksom som så att kärleken är inte slut utan vi har bara trasat sönder allt pga massa saker och det gör ont som fan, det borde vara enklare ifall ena tappat känslor och vart förbannad. Han orkar inte se mig eller höra ifrån mig efter att jag flyttat ut pga att han vill satsa allt medan jag känner bara ett stort hål som äter upp oss..
Vilken tråkig situation!
Jag hade tagit katterna med mig, eller sökt efter en fodervärd. Det låter ju som att det är dina katter och inte 50% hans, så då blir det nog du som får ta hand om dem. Kanske har du någon förälder, släkting eller vän som kan vara fodervärd ett tag?
Hur gör du med hunden? Får den flytta med så kanske även katterna får det..?
Lycka till!
Föräldrar, syskon, släktingar, vänner, arbetskamrater?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Hunden är ju enklare att "cough surfa" med då man inte behöver lådor osv.
7# ingen vän som kan ha dom så länge ?
#8 Nja raggat runt lite, min far kanske men han är inte pepp kan jag ju säga.
men det är ju bara tillfääligt tills du hittar en annan lösning. andrahands boende etc.. vart bor du?
#10 Örebro trakten, önskar att flytta närmare sthlm men är ju inte bara att göra ^^
ok, men kan inte du bo hos din pappa med katterna så länge tills ett hem ordnar sig?
Kanske är osäker, vi har en rätt frostig relation öht