Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2025 ggr
M.L
0

Bra torrfoder utan fisk

Vill ha tips på bra torrfoder utan fisk i . just nu äter dom Applaws men dom är inte så förtjusta idet. Funderade då på Acana eller Taste of the wild men hitta bara fisk i deras foder.

M.L
1

Nån

Sarah-S
2

Acana är det enda som jag kan komma på

(det finn sju fler fiskfria, men du frågade efter bra foder)

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

[Lilyz]
3

Jag har en fiskallergiker som äter Applaws nu, vilket fungerar väldigt bra, men jag har ändå spanat lite på Power of Nature som också verkar bra och finns utan fisk 🙂
Har dock inte provat det.

M.L
1

kollat på nätet men hittar inget fiskfritt varken på Acana eller Power of nature. Applaws gillar dom inte . får leta vidae

[Lilyz]
4

#4 Tänk på att fiskolja inte är allergent, det är proteinerna katter blir allergiska emot. Så det behöver du inte oroa dig för. Även Applaws innehåller fiskolja. 🙂

Sarah-S
1

Jag tror att Eukanuba Chicken&Liver, och Lamb&Liver är fisktfria men innehåller fiskolja

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Caifig
4

Canagan finns också fast bara hos Grizzly Zoo. Innehåller fiskolja men som #5 skrev så ska inte fiskolja vara allergent om den är korrekt framställd. 🙂 Canagan verkar vara som Applaws fast dyrare kilopris. Kanske ändå värt det sålänge missarna äter?

Sen finns det Carnia Lynx men även det har laxolja.

James Wellbeloved är det många som gillar, finns även utan spannmål och ingen fisk! Såhär står det på deras No Cereal:

Kalkonköttmjöl (32.5%), potatisflingor (27.0%), kalkonfett, ärtstärkelse (6,5%), fågelbuljong (5.4%), potatisprotein, tomatpuré (3.5%), ärtprotein, linfrön (1,2%), kaliumklorid, omegafettsyror, cikoriaextrakt (0.25%), kalciumkarbonat, morot, natriumklorid, tranbärsextrakt (0.05%), yuccaextrakt (0.02%)

Porta 21 sensible är också fiskfritt, hög kötthalt samt utan spannmål.

M.L
1

Acana hittar jag inte riskfritt.

[Lilyz]
1

#8 Nej Acana hittar jag inte heller utan fisk? Men något av de andra foder som tagits upp i tråden kanske duger? 🙂

mimåne
2

Mina missar käkar Porta 21, feline finest adult sensible. Det är lämpat för känsliga katter. Fiskfritt, spannmålsfritt, lågt på kolhydrater, magnesiumhalten är endast 0,1 och det är billigt! 10 kilo för 429 kr.

Det finns foder med högre kötthalt men detta foder är också motverkande för hårbollar och därför ger jag mina katter det. Den ena har svårt att tackla hårbollarna och detta hjälper honom att få ut dom i lådan istället.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

M.L
1

har funderat  på porta 22 men lästt att många katter kräks av det,

Caifig
3

#11 Det är även många som har kräkts av Applaws också, bara man tar det riktigt försiktigt när man fasar över så är det nog inga problem. Du har fått några alternativ att testa nu i alla fall, så hoppas du hittar något som passar både dig och dina katter. Porta 21 är riktat till katter med allergier och ska därför vara skonsamt mot magen, men alla reagerar olika mot mat så du får testa. 🙂

M.L
0

ja får testa synd bara att man inte kan få smakprover på alla för att se vilket dom äter. men ska fundera på porta 21