Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 2828 ggr
takykardi
2

Litter spinner

Hittade just världens roligaste kattlåda EVER! Haha! Litter spinner! Är det någon som har använder en sån?

Här kommer en video:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=EdPPeC5uoW0

Starfall
0

Funkar säkert, men känns lite ohygieniskt på nåt sätt.

Rafflan
2

haha tyckte den lätt bra men dem där kattlådorna dem tömde såg ut att aldrig blivit rensade typ XD

chade
1

#1 Hur menar du med att du tycker det är ohygieniskt? Tycker den verkar bra. Man slipper krafsa runt i lådan med en spade. Där snurrar man bara och tar ut allt på en gång och kastar i en påse :P

#2 jaa, dom såg ju lagom nasty ut haha!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Starfall
3

#3 inser att jag inte förklarade hur jag menade. Jag tänkte på inuti själva maskinen dit bajset kommer när man snurrar.. hur lätt är det att rengöra alla små skrymslen inuti maskinen? Känns som det borde samlas mycket otäckheter där.

takykardi
1

Tycker den verkar helt fantastisk! :D När man alltid hamnar ut för "panikstädning", som jag, är det bara att springa och snurra lite och tömma den där behållaren så är det klart! Men tyvärr är den nog lite för dyr. :P För att den ska vara hygienisk får man ju tvätta den ordentligt någon gång i månaden, precis som med vanliga lådor, kan jag tänka mig. :)

[Emma--]
1

Tänker samma som #1. Sen ser jag heller ingen mening med det när man lätt kan plocka det själv och det tar också max 20 sekunder. 

Var dom tvungna att använda ett exempel med kattlådor som typ aldrig verkar rensas? haha. För dessa personer och katter lär det ju vara en fördel med en sån låda OM dom ens orkar städa lådan sen. 😛

Personligen planerar jag att byta ut alla mina lådor mot stora öppna lådor istället.

jnielsen
2

Jag tyckte nog att den såg ut att ge mig mer jobb än vad min nuvarande låda som töms 2ggr/dag gör… Jag ser framför mig sand ÖVERALLT!

AkaiTsuki
1

Tyckte den ser lite liten ut

//Joanna

Lol V Stein
7

#4 Du är inne på rätt spår tror jag! Jag har nämligen sett den lådan eller någon med liknande funktion på My Cat From Hell. (För de som inte känner till det så är det ett amerikanskt tv-program som sänds på Animal Planet där ägare till katter med beteendeproblem får hjälp av en katt-beteendevetare att lösa problemen genom att förbättra kattens boendemiljö och lära ägarna hur de ska tillgodose kattens behov.)

Hur som helst, så vägrade katten i det avsnittet att gå in i den lådan efter ett tag just pga att hela insidan fick en äcklig beläggning av att allt lådinnehåll rullade runt. Den kissade och bajsade på andra ställen istället eftersom den inte stod ut med lukten i lådan. Så om man ska ha en sådan får man nog skrubba hela insidan ofta så den inte blir äcklig, det är ju plast så det fastnar ju bakterier i alla rispor osv. Och då är ju frågan om man på totalen sparat någon tid dessutom?

takykardi
3

Ja förstås måste man ju tvätta hela lådan med jämna mellanrum, precis som med "vanliga" lådor.

Men det är ju från katt till katt och mänska till mänska vilken låda som passar bäst! Jag har nu beställt två liknande lådor från Amazon och ska pröva och se hur dom funkar. ( http://www.omegapaw.com/products/roll-clean-litter-box.html )

Finns ju helt sjukt många olika lådor om man börjar titta t.ex på YouTube! Fanns en som hade nån slags sensor i, så då katten hade gått på lådan så började den snurra av sig själv efter en stund. Och alla klumpar och bajs ramlade ner i en behållare om fanns under lådan. Och i lådan fanns en påse som man bara fick knyta ihop och slänga, hahah. Men DÅ ska man nog vara lat eller ha någon slags kattbajs-fobi! ;) Och en låda hade en spak som man skulle dra i, och då hamnade klumparna och bajset också i en låda (där under) i en påse.

Men nog om det, tyckte bara att det var en rolig grej! ;)

CharlieTheCat
1

va folk ska va petiga ibland svaren här, lyssna nu:
-DETTA ÄR EN KLOCKREN PRODUKT, PUNKT SLUT!! :D

Fingerprints
11

#11 Klockren för vem? Dig eller katten?

Tänk dig själv att hoppa in i ett liiitet, litet dass med kiss och bajs-rester från gårdagen i taket…

Regnbåge

takykardi
0

Jag är iaf nöjd med våra nya lådor, och det verkar katterna också vara!

Cazzos
3

Bra sand och en lagom stor, djup låda som rensas minst 2 gånger om dagen, morgon/kväll, luktar inte och det blir verkligen inte sådana småklumpar och äckelheter som visas i videon 😮

Fingerprints
2

Den lådan du beställde verkar dessutom jobbigare än att sätta sig med spade. Du måste ju rulla runt hela grejen själv, såg otroligt dumt ut 😇

Regnbåge

takykardi
2

#15 Du får tycka vad du vill, men jag kan lova dig att det är myyycket lättare. :) Men är du nöjd med din låda/lådor så ska du ju förstås hålla dig till den/dom. :)

Det här skrev jag bara för att det kunde vara kul att se vad det finns för olika lådor, oftast ser man ju bara de gamla vanliga i butiken! Men jag menade absolut inte att de "gamla vanliga" är dåliga för det, dom är "skit"bra (höhö).
Är du nöjd med din nuvarande låda, så för guds skull håll dig till den! ;)