Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 884 ggr
annieolin
0

Vad beyder detta?! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej! Jag har en liten fråga om ett beteende som min katt har. Vi har en väldigt bra relation till varandra jag och mitt katt, hon söker sig alltid till mig framför min sambo, möter mig i dörren när jag kommer hem och sover hos mig på natten! Men varje gång jag kommer innanför dörren när jag varit borta så ställer hon sig på bakbenen och drar tassarna mot mitt ben, som att hon klöser fast hon har inte klorna ute, det här gör hon bara på mig. Vad kan det här betyda? Märker hon bara sitt revir på mig och isåfall varför inte på någon annan? Hoppas det finns någon kunnig med en teori om detta :D

Katthemsmatten
1

Det låter som om hon revirmarkerar dig. Söt kisse f ö.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Hen]
0

Tror det betyder "DU E MIN!" :)

Bellbooh
1

Min katt gör samma sak mot mig. Hon gjorde det på min mamma också när vi bodde hos mina föräldrar. Har för mig att hon försökte på min kille men han tycker ju att det är obehagligt när han inte har byxor på sig så hon har väl märkt att just han inte vill det där.

Vet inte vad det betyder men eftersom hon gör sådär i samband med att hon är superduper mysig så har jag och hon accepterat det. Jag ser det som att hon kramar mig och hon tror väl att hon markerar mig som sitt revir eftersom hon känner sig extra trygg med mig. Min katt som gör så brukar pipa och mjaua väldigt sött när hon "river" på mig.

annieolin
0

Hahahaha ;) #2

annieolin
0

jag trodde nästan det, :) #1

annieolin
0

#3 ja jag har också alltid sett det som något positivt, men man vet ju aldrig ;) En kram är ju aldrig fel när man kommer hem!