Katthylla till stor katt
Hej!
Jag har en stort klösträd som går hela vägen upp till taket till mina två katter, saken är den att trädet är väldigt fult och har gått sönder på vissa ställen.
Jag tänkte att man kanske kan sätta upp hyllor så att de fortfarande kan sova på höjden som de gillar, problemet är att min ena katt väger mellan 7-8 kilo och är ganska stor.
Är det någon som har byggt egna hyllor till större katter, hur får man hyllorna att vara stabila nog?
Man sätter in järnstänger i skelettet så att de håller att klättra på samt förankra ställningen i väggen. Vi har en britt som väger 7.5 kg och två andra britter på drygt 6 kg så det är hopplöst att inte ha denna förstärkning.
Min man har gjort en extra hylla på den en sidan längst upp och gjort den lite större så att katterna ska kunna ligga på den.
Okej :)
Har han reglat upp den hyllan på något speciellt vis?
#1 har du någon bild på hyllan med järnstänger? Är också intresserad av att sätta upp hyllor på vägen men risk finns ju att min hane som väger 7,5kg sätter sig på samma hylla som min 4kg hona så behöver ha extra stöd jag med.