Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1698 ggr
lillegrisen
0

Passgång?

Jag har en ett och ett halvtårig kille hemma, som jag alltid tyckt går mkt klumpigare än de andra två, han går katastrofdåligt i trappor och är ingen vidare hoppare. Så såg min pappa idag att han går passgång. Jag har aldrig tänkt på det, men han har gått likadant hela livet. Är de nåt farligt eller dåligt?

Lorita
1

fråga kamelen 😉 det kan inte vara farligt men han blir om du skriver lite klumpig när han hoppar, hoppar och klättrar (trappor) 

Det sliter inte mer på katten och du kan inte ändra på det så låt honom passa

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

OberonsMatte
2

Är det möjligtvis en ragdoll?

Sajtvärd Katter iFokus

lillegrisen
1

Han är inte ragdoll, däremot så har jag en ragdoll som nu när jag kollar faltiskt också går passgång. Men eftersom ragdolls är kända för att vara lite klumpiga så har jag aldig reflekterat över det. Min Birma är ju hur smidig som helst, medan den här grabben på 3,5kg går lika klumpigt som 8kgs ragdollen. Jag har mer tänkt att han kanske härmar ragdollen eftersom jag misstänker att vi fick honom alldeles för tidigt då har fick plats i min hand när vi fick honom av uppfödaren. Så vissa beteenden känns som han tagit efter pga att han tydde sig så extremt till ragdollen när han kom till oss.

lillegrisen
2

Han sover även på rygg med bakbenen stickande upp i luften som en pungråtta, oftast i samband med att raggisen ligger nån meter bort och sover på ryggen a la ragdollstyle.