Hårt sen löst
När min ena katt går på lådan så kommer det först en korv som är normal. Sen efter kommer det några droppar löst ibland. Någon som har en idé på hur det kommer sig?
Min veterinär sa förut att det inte är något konstigt. Det som kommer ut först har legat och jobbat i tarmen längst. Därav den hårdare konsistensen. Det som kommer efteråt är ny avföring som tarmen inte hunnit jobba lika mycket med, och är därför löst. Min katt hade detsamma förut. Jag tycker att det låter logiskt, men undrar ändå varför det lösa ska komma ut om det inte är "färdigt". Är du orolig tycker jag att du ska ta tester och kolla upp det. Ha åtminstone extra uppsyn på om avföringen förändras. Min katt blev värre i magen och det visade sig att den hade något annat bakomliggande.
Ja, det lät ju faktiskt logiskt! #1. Det händer som sagt bara ibland, men håller uppsikt så att det inte blir värre.
Om jag får spekulera kan jag tänka mig att det är något som kan "följa med utav farten" vid vissa tillfällen hos en frisk katt.