Funderingar...
Jag har alltid haft lite funderingar på hur många katter som finns i världen? Någon som vet uppskattningsvis? 🙂
Tacksam för svar🌺
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Ingen som vet?
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Oj ingen aning. Du får nog googla runt lite och se om du kan hitta lite statistik om andra länder. Men det finns nog MÅNGA katter haha 🙂
Här har du om hur det är i Sverige i alla fall : http://www.agria.se/agria/artikel/scb-studie-2012-av-antalet-sallskapsdjur
Jadu, det finns MYCKET katter!!
Jag var i Grekland mycket som barn och när vi åt ute kom det alltid massa hemlösa katter och tiggde mat. Så du får räkna med alla hemlösa katter. Det finns en hel del fakta om hur många det finns i Sverige. Men jag vet inte om alla andra länder gör sådan statistik.
Sen får du tänka efter hur många uppfödare det kan finnas per land och ras. En hel del skulle jag säga. Då länderna är olika hårda ang vilka raser som är godkända och inte.
Sen har vi alla sällskapskatter! Vissa har en, andra har 2 och ja det finns även dem som har 3+++ 😉
I Nordamerika räknar man med ca 70 miljoner tamkatter. Säg lika många i Sydamerika, i Europa och i Asien så landar vi på iaf 280 miljoner katter. Det är nog ingen överdrift iaf.