Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1539 ggr
Holtan
0

ModCat

Någon som har en ModCat låda hemma?
Fungerar den gällande minskningen av sand runt om lådan och i övriga huset?? :P Har en kisse som är såååå duktig på att dra med sig sand överallt :P
Har funderat på att köpa en ModCat, dock är den ju rätt så dyr så man vill ju veta att den fungerar också. Man får ju inte direkt skicka tillbaka den om katten inte gillar den :P

Så har ni en? Skriv! Både bra och dåligt tack :)

Mymlan
0

Har en hemma, funkar bra men till stora kattraser så blir den för liten…

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Lol V Stein
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en, kan rekommendera den. Storleken är bra för min perserhona på 3,5 kg. Den minskar absolut spridningen av sand kring lådan. Jag fick dock vända den så att den står så att hålet är in i ett hörn, för annars så hoppade min lilla kisse direkt upp ur hålet och ut på golvet, utan att mellanlanda på taket, och då tog hon ju med sig sanden ändå. 

Vet att vissa är missnöjda med spaden, att hålen är för stora, men om man har en bra klumpande Kattsand tycker jag inte att det är några problem.

Att det är en utbytbar liner inuti är jättebra tycker jag. Förlänger livstiden på lådan och gör att den har ett andrahandsvärde. Jag har en extraliner så jag har en att alternera med när jag byter all sand.

Skulle hellre haft någon annan färg än rosa dock, men det var den färgen som fanns kvar när jag kom till rean!

Mymlan
2

Man kan göra en Modcat själv oxå.. IkEA´s plastboxar med knäppena och locket, skär ut ett lagom hål i locket vips så har man en egenhändigt gjord Modcat.

Holtan
0

#1Jag har två cornishar så de ska nog få plats :) De är ju inte så stora

#2Rosa är ju fint men man vill nog som du säger ha en annan färg, kanske mer neutral.

#3Bra att man kan göra en själv! Men vilken låda från ikea menar du att man ska använda?

Mymlan
0

Jag har idag en 130 L som sandlåda, nu behöver man ej ta den största om man ej vill.. Jag har skippat locket..