Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 2828 ggr
Signe-Jonna
0

Blåa katter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu tycker jag vi ska starta en tråd där vi visar bilder på blåa katter. Jag tycker det är alldeles för lite bilder här på katter med den fina färgen. Först ut är min Signe.

Pia
0

Två trådar med fler blå katter på bild:

Blå katter

Grå (blå) katter

Pia
0

Bodil Blåbärspaj, blå perserhona, blir 14 år om några veckor. På bilden var hon ca 10 v.

Signe-Jonna
0

Tack för tipsen!

I denna tråd har jag tänkt alla sorters blåa katter, alltså även mönstrade.

Pia
0

Aha, men då är rubriken möjligen lite missvisande…:) Blå är ju just solida blå, andra blå varianter är t ex blå-vitt och blåmönstrat (agouti) som lilla söta Signe och blåsköldpaddor.

*Men det är din tråd, så jag skall inte vara petig*:)

Fler varianter av blå katter finns för den som är intresserad under

Vitfläckskatter

Mönstrade katter

Sköldpaddsfärgade katter

ienan
0

har en blå hane (norsk skogkatt). På bilden är han 5 m¨ånader.

Destany
0

min blåa Zorro

ienan
0

ar även en hon som är blåsköldpadd (norsk skogkatt). På bilden är hon 15 veckor.

Signe-Jonna
0

#4 För mig är färgen en sak och mönstret en annan. Blåa katter är väl blåa oberoende av om de är mönstrade eller ej. Dessutom kan väl även blåsköldpaddor finnas både som mönstrade och icke mönstrade.

_Cilla_
0

En bild på min lilla Sara som är blå tabby 50% Norsk skogkatt

Signe-Jonna
0

Vilka fina blåbärskatter!

#5 Vilken snygging! Hur gammal är han nu? Kanske vill på date med min Jonna framöver?Skrattande

pottsorken
0

vad är skillnaden mellan en grå och en blå katt?

Signe-Jonna
0

#11 Det är samma.

Sidentass
0

jasså..kallas den färgen blå!! Vad härligt..då har jag lärt mej något nytt idag också:-))

Har ingen blåing själv att visa upp, tyvärr

ienan
0

Han blir ett år nu i august i men är tyvärr redan kastrerad. Han mådde inte bra som fertil… Men visst är han stor och läcker!!!

Milloou
0

En bild på min lilla blåa katt Smi :D

karins
0

Min lilla bortsprungna Shadow var blå. Var blev du av lilla Pysen!

Tufvans
0

Här är ett foto på våra angorakattungar, från vänster till höger:

Aristoteles, blå spotted hane
Anastacia, blåsköldpaddtabby hona
Amalthea, blåsköldpadd hona
Appolonia, blåsköldpaddsilvertabby hona
Archimedes, blåsilverspotted hane

Amalthea har flyttat till sitt nya hem, men de andra finns kvar här fortfarande tillsammans med sin blåsilverspotted mamma Spiggen.

Jag var inte så förtjust i blå katter förut, men efter att Spiggen flyttade in så tycker jag bara hon blir vackrare och vackrare.

Sandrad
0

Här har vi Belle, en stödhemskatt som bott hos mig i 2 veckor, men flyttade till eget hem i tisdags=)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ccbb8941-ff9f-49ec-a362-9c4c4f88abd2&Filename=Bild 034.jpg)

Tufvans
0

#18 Vilken underbar lyster i pälsen! Fullständigt förståeligt att Belle snabbt hittade ett hem. Söt! Kyss

Kokoskorven
0

En blå tråd? Precis i min smak :) Bidrar med en helt nytagen bild av en trött YamYam som inte riktigt orkade följa med i handlingen när vi såg på Veronica Mars. Eftersom det började skymma lite smått så är biilden tyvärr tagen med blixt.

davidia
0

pappa har en blå kisse som han fått av mig,och jag har en egen kille som är blå.kan inte vis några bilder.men finns i mitt fotoalbum

Sandrad
0

#19; Ja, det dröjde inte många timmar innan jag fick svar på annonsen jag lagt ut…=)

ferretgirl
0

Här är min RussianBlue korsning Max som nu snart är 10 år gamal

ferretgirl
0

Och här ett foto på min sons kise Iwo, man skulle tro att det är samma katt, men om ni tittar noga efter så har Iwo ingen gråblå fläck på hakan som Maxen har.