Chockad?
Hände en liten incident eller vad man skulle kalla det, idag.
Vår lilla kisse på ca 17-18? veckor sprang fram till vår hund när hon drack (schäfer) och ville leka, och vår hund hade precis varit ute och ville ha vattnet för sig själv. Kissen gick iallafall fram och började nosa lite på henne och tjofs så jamade katten till och hunden hade nafsat till henne. Vi slängde ut hunden och skällde ut henne ordentligt, och hon visste ju mycket väl vad hon hade gjort, och skämdes (detta är alltså ett misstag från hunden, hon skulle aldrig göra så för att hon är aggressiv mot katten, utan de är väldigt vänskapliga mot varandra).
Sen fick vi leta fram katten bakom byrån, men sen smet hon bakom soffan och vägrade komma ut, så vi fick dra ut soffan för att få tag på henne.
Vi har känt på henne, inget verkar skadat eller så (bara lite blöt i nacken). Vi var borta en stund och då har hon legat och sovit, likaså verkar loj hela tiden. Försökte nyss leka med en annars uppskattad leksak, gick sådär. Hon tog den lite ibland men det var verkligen inte den pigga katt vi brukar ha. Har försökt ge henne lite blötfoder, men det slickade hon bara lite på innan hon gick. Haft dörren öppen ut, men hon ligger hellre och halvsover på mattan i vardagsrummet (hon kommer vanligtvis rusande och jamande och bukar hata oss om hon inte får vara med ute).
Vad gör man? Är hon bara traumatiserad?
Det ända hon reagerar på är när man försöker öppna käken stort. Men hittar inget och känner inget. Kan det vara som att man får ett blåmärke eller motsvarande som mest behöver vilas upp?
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Ring veterinär och fråga. Kattungen kan vara både chockad och skadad i värsta fall. Hon borde nog kollas upp av veterinär också så att hon är ok.
Vi valde att avvakta tills imorgon då det är sent nu.
Enligt mig har hon dock åtethämtat sig ordentligt med all den sömnen hon fick idag. Sitter i mitt knä och spinner som hon ska nu. :') Ätit har hon gjort också.
Åh pluttan, jag var så orolig.. :(
Vi förstår att hon blir väldigt traumatiserad av detta då hon inte upplevt något illa innan. Som tur var är somsagt inte hunden aggressiv, utan det var mer av en halvhjärtad markering.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_