Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 660 ggr
idaah
0

Fästingshalsband?

Hej!

Behöver er hjälp nu, för att veta vilket fästingshalsband till katt som är det bästa? Min katt han har redan ett med det funkar inte alls, han är utekatt, men han får komma in varje dag om han vill, han jagar mycket i det höga gräset och i skogen. Så vilket tycker ni är det bästa för en utekatt som jagar mycket?

Om det blev fel grupp så får ni ändra!

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

[Mustangcab]
0

Veterinärer rekommenderar endast Frontline vet för katter. Det är en lösning som droppas i nacken på skinnet på katten och som fördelas på 24 timmar på kroppen. Men det ska stå för katter på förpackninge fö det finns för hundar också.

idaah
1

#1 Jo, det vet jag! Är inne på att testa det och se om det hjälper.

Mvh Ida med djuren!

[Mustangcab]
0

# 2 Det gör det även om det inte är 100%igt.

idaah
0

#3 Har för mig att inget fästingshalsband funkar till 100%, men ska ta och köpa det idag. :)

Mvh Ida med djuren!

[Mustangcab]
1

# 4 Det är inget halsband utan en lösning som droppas på huden i nacken på katten. Fästinghalsband kan vara farligt för katter så undvik dem. Och se så att du får rätt sort på Frontline.

ALPHIRA
0

Ftrontline funkar bra på mina tre katter.

idaah
0

#5 Jag menade att det inte finns något fästingshalsband som funkar till 100% på både katter och hundar. Jag vet också att man ska droppa frontline i nacken på sin katt. Har för mig också att man ska "fylla" på (eller rättare sagt droppa), med ca 6-8 veckors mellan rum så det inte tar slut/försvinner.

Mvh Ida med djuren!