Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 1734 ggr
Emmieline
2

R.I.P katten 2008-2013

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har inte orkat berätta förrn nu.

den 10 april i år fick jag lov att ta bort min älskade katt, på måndagen den 8 april ringer jag akut till vetrinären som finns i närheten, berättade för henne vilka symtom hon hade " trötthet, ville inte äta, drack hela tiden, och blev risgare för vad dag som gick och gått ner i vikt jätte fort " 

vetrinären berättade att det var 99% att min älskade katt hade fel på njurarna och diabetes. och eftersom det märkes så sent så var det inte mycket att göra. jag kunde åka till Falu djursjukhus om jag ville men hon sa att dom skulle inte kunde göra mycket endas ta blodprover och om det endast var diabetes så skulle hon KANSKE leva i 6 månader till med sprutor och dylikt men det skulle bli väldigt jobbit för både mig och min kisse. 

så på tisdagen ringer jag till vetrinären igen och får en tid på onsdan för att ta bort min bästa vän.
dom hann inte ge henne mer än kanske 1/3 av sprutan innan hon somnade in. hon var så dålig och gått ner i vikt att hon inte orkade bry sig för hon var så trött. på vägen till vetrinären så skrek hon hela tiden , hon avskyr att åka bil i sin bur, jag kom inte in till vetrinären så min assistent fick följa med henne in dit och höll om henne medans dom gav min bästis sprutan som skulle få min älskling att sluta andas. jag satt själv utanför där och grät och tänkt "nej nej jag ångrar mig snälla ta inte bort henne, jag orkar inte förlora henne" men jag visste att jag kunde inte låta henne plågas för MIN skull. 

den dagen förlorade jag min älskade bästa vän

2008.14.03-2013.10.04

Aldrig glömd alltid älskad

bilden är dagen innan hon fick somna in

Emmieline
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hösten 2012 tidiga hösten till och med

amandaerslid
0

Rest in Peace! 🌺

Styrke kramar till matte!❤️

kan inte själv ens tänka mig hur det skulle vara sen när mina katter en dag ska få somna in.. 😕

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen

.

[Emma--]
0

Beklagar!

limahisy
1

En dag ska våra älsklingar tyvärr den vägen vandra. För det mesta så tänker jag inte på det alls. Jag hoppas att du har kvar en massa fina minnen!

Ta vara på dig

Emmieline
0

har många minnen av min underbara kisse. många bilder och små filmer och katthår =)

Jessicahagstrom94
0

Jösses vad fin! 

Beklagar sorgen :(

litettrassel
1

Stora varma kramar till dig <3

fick ta bort min bebis den 23/6 pga av bland annat diabetes efter 1½ månad med sprutor. Såhär i efterhand så kanske jag borde låtit honom somna in redan vid diagnostillfället men man vill ju känna att man gjort allt man kan. Hans veterinärer var hoppfulla och kunde inte ha sett de tillstötande komplikationerna.

Hoppas sorgen blir bättre för dig så småning om och låt det ta tid! Bara för att det verkar kännas bättre för andra så betyder det inte att din sorg inte räknas!

Gosis12
0

🌺

Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning. 

Pernilla34
1

Hej Jag fick låta min älskade katt tej somna in 8/7. Hon hade njursvikt. Hon blev 12 år. Just då orkade jag inte vara med henne under hennes sista andetag i livet . Jag var så ledsen så jag hade kanske stressat upp henne. Nu idag har jag en svår ångest att komma över. Jag ångrar mig så mycket att jag inte var där hos henne, att jag inte sa hej då ordentligt. Så jag vet hur du känner dig. Du får ursäkt mig att jag inte är så uppmuntrande av mig. Hon jättefin , din lilla tjeja Stora kramar Pernilla

litettrassel
0

#9 pernilla, tror du att du skulle ha mindre ångest om du vet hur det går till? och att det finns många många fler än dig som gjort likadant. Det är inte alla som orkar ens med en friskare katt som man haft en kortare tid! Din katt mår inte bättre på regnbågsbron för att du mår dåligt nu…

Hoppas att du inte tycker att jag låter hård. Jag reagerade på samma sätt som dig TROTS att jag var med.

Varma kramar <3

Cahira
0

🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Pernilla34
2

Hej litettrassel. Nej att jag var tvungen att låta henne somna var en självklarhet för hon var dålig. Men just att ta farväl ordentligt skulle för mig betyda mycket. Jag var med när min häst skulle avlivas. Med spruta. Det var sorgligt men allt gick bra. Men helt krasst älskade jag min underbara katt tjej så otroligt mycket mer så jag tycker för mig skulle det ha varit bättre. Jag förstår vad du menar. Du låter inte hård. Kram Pernilla