Katt sökes göteborg
Hej!
Jag tar studenten 14/6 och skulle därefter vilja skaffa en katt.
Någon som skänker bort en katt eller säljer för billig peng? Jag bor i en lägenhet i Lysekil med mycket grönområde och ej nära stora vägen.
Ska gärna vara kelig och rumsren. Lång eller korthår spelar ingen roll. Bra om han eller hon är kastrerad/steriliserad då det finns många katter i området.
Har haft katt hela mitt liv men har nu flyttat hemifrån utan katt.
Många kramar Emma!
Kolla på katthem annars, där kan du göra en riktigt god gärning :)
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
Var finns det? :)
Göteborgs katthjälp är en seriös kattförening. De har alla möjliga sorters katter, kastrerade, veterinärbesiktade och klara:

Jag reagerar lite på att du verkar vilja ha tag i en katt så billigt som möjligt…
För att kunna ta hand om en katt på ett vettigt sätt krävs pengar, inte det att man behöver betala multum i inköpspris, men att man håller den vaccinerad, ID-märker och kastrerar den, ser till att ge den bra foder, ger den en vettig låda med vettigt underlag att gå på, ser till att det finns pengar till veterinärkostnader för behandlingsbara grejer (försäkring eller att man sparar själv är sak samma, men de flesta kan ju inte lägga upp 30 000 kr på ett bräde liksom), har man innekatt krävs ett takhögt klösträd, och det blir ju utslitet efter ett tag…
Kort sagt, allt det här som det kostar att ge en katt en bra tillvaro kan man lägga undan varje månad innan man skaffar katt, och vips har man tillräckligt för en raskatt till och med. Eller ja, efter ett par år i alla fall 🙂
Skaffar du katt via ett seriöst katthem så tyck inte att 1000-1500 är dyrt, för är du en vettig kattägare och får en kattunge gratis får du punga ut med minst lika mycket själv för vaccinering, ID-märkning och kastrering. Och vill du inte kosta på din katt detta ska du inte ha katt.
Ett ordentligt seriöst katthem släpper inte ifrån sig vuxna katter som inte är vaccinerade (grundvaccin + varje år därefter), ID-märkta och kastrerade, och inga kattungar som inte är grundvaccinerade (båda sprutorna) och ID-märkta.